17 Aralık 2015 Perşembe

Harry Potter Bir Aşktır

Yaşasın Potterhead :)









Yeni baskı Harry Potter'lar çıkmadan önce ben eski basımları yeniden almaya karar vermiştim. Sonra yeni basımları görünce kesinlikle bunları almalıyım dedim. Yeni basım ve eski basımlarımla kitaplığımda şahane bir Harry koleksiyonum oldu. Ayrıca Felsefe Taşı'nın da kocaman ciltli ve resimli özel baskısı da çıkınca almadan duramadım. Ciltli baskıyla ilgili tek sorun şu ki daha en kısa kitap bile 60₺ etiket fiyatıyla basıldıysa örneğin 1114 sayfalık Zümrüdüanka Yoldaşlığı kaç ₺ olacak? 140 150 ?? Korkuyorum düşününce :')

Basımları size detaylı bir şekilde buradan paylaşacağım. Merak etmeyin:) Öncelikle her kitabı kendi aralarında bir görelim..


           Harry Potter ve Felsefe Taşı
              2. Baskı ve 46. Baskı


          Harry Potter Ve Sırlar Odası
            18. Baskı ve 34. Baskı

       Harry Potter Ve Azkaban Tutsağı
              14. Baskı ve 33. Baskı


         Harry Potter Ve Ateş Kadehi 
             5. Baskı ve 28. Baskı


 Harry Potter Ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı
             1. Baskı ve 15. Baskı


          Harry Potter Ve Melez Prens
              1. Baskı ve 10. Baskı


       Harry Potter Ve Ölüm Yadigarları 
             1. Baskı ve 6. Baskı


............................................................... 

Arkadaşlar şimdi sizler için içeriklerini tanıtacağım her kitabın ayrı ayrı. Bu çok eğlenceli gerçekten :)

................................................................

1. Felsefe Taşı


Eski basın Felsefe taşı'mın bu şekilde cildi var. Benim eski basım Harry'lerimi sevmememdeki en temel sebep malesef seri gibi görünmemeleri. Bazıları böyle bazılaı normal karton kağıt. Ben sevmiyorum. Seri isen her şeyin aynı olmalı bence.


Arkadaşlar kitabın baş sayfaları ikisinde de aynı fakat sayfa sayıları farklı nedense. Eski basım kitabım 353 sayfa iken yeni basım olan 274 sayfa.






Renk farkını az çok görebiliyosunuz sanırım. Eski basım kalite olarak daha süper ama ben yeni basımın rengini ve dokusunu daha çok sevdim. Hem ağır da değil.



                        Ön kapaklar


                  Arka kapaklar

................................................................

2. Sırlar Odası





                    Arka Kapaklar



                     Ön Kapaklar


     



Felsefe Taşı kitabının sayfa sayıları farklıydı ama Sırlar Odası iki kitabı da aynı sayfa sayısına sahipler.

................................................................

3. Azkaban Tutsağı





                     Arka Kapaklar


                      Ön Kapaklar


              



Azkaban Tutsağı benim favorim. Hele filmi en favorim. Sirius Black aşığı tek ben değilim sanırım :)

................................................................

4. Ateş Kadehi







                       Ön Kapaklar


                   Arka Kapaklar




Felsefe Taşı'nda olduğu gibi bu kitapta sayfa olarak baya bir farklı. Eski basım 859 sayfa iken, yeni basım 660 sayfa. Bu kitapta sayfa farkı ciddi anlamda farklı ama sanırım çeviriler aynı yani birşeyler mi eklenmiş yada çıkarılmış bilmiyorum?

................................................................

5. Zümrüdüanka Yoldaşlığı

Elimdeki en yıpranmış kitap bu. Zaten birazdan göreceksiniz resimlerinden de:)



Bu kitabım da ciltli. Cildi de kendisi de bayağı eski gördüğünüz gibi. Zaten 7 kitabın 1 tanesini paramla almıstım. Geri kalanlar arkadaşlarımdan topladıklarımdı. Bunu da bir arkadaşımdan bu haliyle almıştım zaten.


                     Arka Kapaklar


                    Ön Kapaklar





Sayfa sayıları aynı. Kalınlık fakları iki kat ama. Çok ilginç bir seri cidden bu konularda:)

Şimdi size eski olan kısımları göstermek istiyorum..






Bu kitap ölmüş. Ağlayanı yok. O derece yani. Bence öyle:)


................................................................

6. Melez Prens

Severus Snape her zaman benim bu kitaplarda sevdiğim kötü karakterlerdendir. Yahu ben Voldemort'u da cok severdim. Yaaa ben bu kitaptaki iyi kötü tüm karakterleri seviyorum. Daha doğrusu bu serideki her karakteri seviyorum:)



         Ayracım şekil önümden çekil:)


               Bu da ciltli olanlardan..


                     Ön Kapaklar


                    Arka Kapaklar





Sayfa sayılaru bu kitapta aynı. Evet son kitaba geçiyorum üzülerek:(


................................................................

7. Ölüm Yadigarları

Bitiyo gönlümün efendisi:(




                  Ön Kapaklar


                   Arka Kapaklar




Sayfa sayısı son kitapta aynı. Bazı kitaplarda farklıydı. Orasını çözemedim bende:/ 

Harry Potter 7 Kitaplık bir seri. Yazarı bir röportajında '' seriyi bitirmek zorundaydım. Bitirmeseydim Harry ölecekti'' demişti. Yazarın çocuğu gibiydiler bence:) Bize harika bir eser kazandırdın. J. K. Rowling. Sana çokkk teşekkür ediyorum..

................................................................
Son olarak size serinin ek kitaplarını tanıtacağım. Başka bir yazıda da daha derinden ciltli baskıyı resimlerle tanıtmak istiyorum. Burası yeteri kadar uzun oldu bence. Resimli baskıyı diğer yazımda hazırlamayı düşünüyorum:) 

Evett sona başlayalım:)

................................................................

1. Ozan Beedle'in Hikayeleri 









................................................................

2.  Çağlar Boyu Quidditch 






................................................................

3. Fantastik Canavarlar Nelerdir? Nerede Bulunurlar?








................................................................








































































7 yorum:

  1. bende de aynı yeni baskı var harry potter ve azkaban tutsağı kitabında harry potter ve azkaban tutsağı yazısı diğer kitaplardaki yazılardan farklı bende öbür kitaplarda ismi yazan yerlerin pulları kalın onun düz daha ince bende sende de öyle mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. suan baktım da bendekıler aynı yada bana oyle geldı yada sen oyle mı hıssedıyorsun acaba emın olamadım ya acaba baskı hatası mıdır

      Sil
  2. Harry potter eski basımlarını nasıl alabilirim? D&R da var mı acaba? ://

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eskı basımı bulmanıx zor olabılır.sahaflara bır bakın derim

      Sil
  3. Demek ki zevkler degisiyor. Mesela ben hp kitap koleksiyonu yapmak istedim firsatim olmadi nasilsa bi ara gider alirim dedim sonra bi baktim yeni basim gelmis digerleri ortadan kaybolmus. O kadar uzuldum ki anlatamam bu da ayri bir fanatizm:) cunku her seyin eskisi guzeldir bende. Eski basimlara bakinca eski gunlerde coskuyla kitabi bitirip filminin hayalini kurdugumuz yillar canlaniyor bende. Yeni basim ise cok soguk. Sanki benim yillarca sahip oldugum buyu dunyasina ait degilller. Tabi ben biraz duygusal bakiyorum belki ama potterhead olunca insan bunlari dusunuyor:) sen sanslisin iki serin de var :) ben hala eski seriyi nerden toplayip biriktirsem onun dederdindeyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim ilk serim ordan burdan arkadastan es dosttan toplanma sayılır. baya eskıler hatta yıpranmışlar. ama sevıyorum onları ve evet galıba harry konusunda bıraz sanslıyım. yabancı baskısını da almak ıstıyorum ama dolar kuru uzerınden dolar arttıkca onlar da artıyor:(

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil