24 Aralık 2015 Perşembe

Canavar- Walter Dean Myers

Merhaba arkadaşlar,
Evet bir süredir sınavlarımdan dolayı kitap okuyamadım. Canavar kitabını da kısa olduğu için okumak istiyorum. Hem ders çalışmaya ara verince okumakta zorlanmam.
Kitabın içini açıp birkaç sayfa okuduktan sonra farkettim ki tiyatro tarzında yazılmış bir kitap. Ben sanırım bu tarzı hiç okumadım. Okuduysam da o kadar eski bir tarihte okudum ki unuttum. Bu nedenle hiç okumamışım gibi düşünerek bu tarzı Canavar'la tekrar deneyeceğim. Güzel bir deneyim olacağa benziyor.


Tanıtım: 
Belki de kendi filmimi yazabilirim. Yazıya dökebilir ve kafamda oynatabilirim. Okulda yaptığımız gibi, sahnelerin taslağını hazırlayabilirim. Yaşamamımın öyküsü olur bu film. Hayır, yaşamımın değil, yaşadığım bu deneyimin. Adını da savcı hanımın bana dediğinden koyarım: CANAVAR!

İlk sayfası bu şekilde bilgi veriyor. Sizi tamamen hayal gücünüze bırakıyor yani.

Kitapta cinayetle sorgulanan Steve Harmon'un iç dünyasında yaşadıklarını ve kendini suçsuz çıkarma çabalarını okuyorsunuz. 
Bu durum o kadar farklı bir dille anlatılıyor ki yer yer okurken çok üzüldüm. Mahkumların yaşadıklarını ve hapishanede cektiklerini içinizde hissetmek çok üzücü fakat bir yandan da bunu hakettiklerini düşünmek çok ironik oluyor.
Bir sinema filmi nasıl doğar. Daha doğrusu bir mahkumun gözünden kendi filmini çekmek.. 


Yazarın Adı: Walter Dean Myers
Kitabın Adı: Canavar
Orjinal Adı: Monster
Yayınevi: On8
Sayfa: 168
Çevirmen: Bahadır Argönül
Puanım: 7/10




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder