14 Aralık 2015 Pazartesi

Gölgedeki Yıl- Hannah Richell

Öncelikle bu güzel kitabı bana hediye ettiği için Orkinos Yayınları'na çok teşekkür ederim.

Kitap Lila isimli kahramanızı anlatıyor. Lila ve Tom ciftler. Fakat Lila yaşadığı bazı olaylardan dolayı depresyonda ve kendini eve kapatmış durumda. Kitap ilk bölümden çok karamsar bir ruh hali içindeki Lila'nın hayatını anlatıyor. Böyle kafamda öyle bir yer canlandı ki? Hani sabah kalkarsınız ve hava kapalıdır. Odanıza süzen bir güneş ışığı yoktur ve kendinizi biraz farklı yorgun ve huzursuz hissedersiniz ya. Bence Lila tam olarak o psikoloji içinde. Babasının ani ölümü ve yaşadığı bazı olumsuz olaylardan dolayı içine kapanmış ve bu durum Tom ile de aralarında soğul rüzgarlar estiriyor. Tom onu kazanmak için çabalıyor.




İkinci bölümde kitap bir anda eski yıllara atlıyor. Bir grup arkadaş cıkıyor karşımıza ve yüzmek için gittikleri ıssız yerin şahaneliği ve orada buldukları ıssız evin cezbediciliği sayesinde orada sadece bir yıl yaşamaya karar veriyorlar. İşleri olmadığı için hepsi parasız ve muhtaclar. Burada yaşayabileceklerine inanıyorlar. Deneyecekler. Sadece bir yıl.

Kitap bana bira yavan geldi. Yani sanki birşeyler eksikti. Oysaki konu bence gayet iyi ama.. Yazarın dilinden mi ne anlayamadım. Ben bir olay heyecanı yaşamadım. Kitabın ilk 30 sayfasından sonra olacakları tahmin edince yer yer bazı sayfaları okurken sıkıldım. Konu güzel geldi ama anlatım daha iyi olabilirdi bence.



583 sayfalık bir kitap. Hızlı okunuyor ama malesef beklentimi, üzülerek söylüyorum ki karşılamadı. Sanki yazar sürekli aynı olayları farklı şekillere sokup anlatmıştı. Bu yüzden kitaptan beklentimi bulamadım. İkinci yarıda toparlar dedim ama oda olmadı.
İki farklı zamandaki anlatı bir yerlerde kesişiyor. Biraz Sarah Jiovari bir romandı. Açıkcası cok beğenemedim. Fakat bu tarzı sevenler sevebilir. 

Kitabın adı: Gölgedeki Yıl
Yazarın adı: Hannah Richell
Yayınevi: Orkinos






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder