28 Aralık 2015 Pazartesi

Demir Kız- Julie Kagawa

İlk kitabı sevmiştim. Birazcık masalsı bir anlatımı vardı ve masal kahramanlarının da bazılarını görüyorsunuz kitapta. Kahramanlar onlar.
Demir Periler Serisi şuan Pegasus Yayınları tarafından 4. Kitabına kadar basılmış durumda. Serinin devamı varmı yokmu bilmiyorum. 
Demir Kız henüz 2. Kitap olduğuna göre de son kitabı okuduktan sonra daha net anlayacağım olayları.
İlk kitapta bazı olaylar kafamda yarım kalmıştı. Bakalım ikinci kitapta ve devamında bunlar giderilir mi? İlk kitabı düşünüyorum da.. Kafamda çok net sahneleri kalmamış. Kahramanların birkaçı aklımda. Olayların en can alıcıları aklımda ama net olarak hatırlayamıyorum kitabı. Bakalım 2. Kitap umarım daha daha hareketli ve eğlenceli vee hızlı ilerler.

Tanıtım: 
Fani dünya bensiz dönerken
Kış Divanı'nda tutsağım.
Zaman algımı yitirdim.
Demir Divan'da keşfettiğim büyü gücümü kullanamıyorum ve Asj kayıplar karıştı.

En azından Demir Perileri yendiğimi sanıyordum.

Ta ki Mevsimler Asası çalınana kadar.
ONU GERİ ALACAĞIM.

Kitabın adı: Demir Kız
Orjinal adı: The İron Daughter
Yayınevi: Pegasus
Seri Sırası: 2
Sayfa sayısı: 411
Puanım: 7/10



Yorumum:
İlk kitapta, Megan kardeşini, Demir Kral'ın elinden kurtarmak için elinden geleni yapıyor. En yakın arkadaşı( Puck favorimdir), sandığı kişinin de aslında bir peri olduğunu öğreniyor. Hayatı bir anda değişiyor anlayacağınız. Bir anda mitolojik olayların içinde bulan Megan, başta biraz afallasa da çabuk adapte oluyor. Kendisinin de özel güçleri var ve bunları zamanla daha da keşfedecek gibi duruyor. Tekinsiz Prensi Ash, kardeşini kurtarmak şartıyla Megan'ı Kış Divan'ına gelmesi için ikna ediyor. Kardeşini evine bıraktıktan sonra geri dönüyorlar ve Megan Kış Divan'ına adın adıyor. Fakat bu sefer de Ash ortadan kayboluyor. 
Evet ikinci kitabın ilk bölümü bu şekilde önsöz tarzında bilgilendirmelerle başlıyor.
Kitap seri olduğu için hala bazı olayları tam oturtamadım. Mesela olayların geçtiği  mekanlar, karakterler.. Kim dosttu kim düşmandı falan:) 
Yaz Divanı ve Kış Divanı arasındaki Mevsimler asası çalındığında işler iyice kızışıyor. Kitap bundan sonra cidden çok hızlı ilerliyor. İlk kitaptan kat kat daha iyidi ikincisi. 
Bu kitaba nedense cümlelerimi birleştirip yorum yapamıyorum. Nasıl yorum yaparsam yapayım sonucu spoilera çıkıyor ve o zaman da tadı kaçıyor.
Yaz ve Kış Diyarları arasındaki savaş en çok da Megan ve Ash'i etkiliyor. Sevdiği kız için büyük fedakarlıklar yapıyor Ash.
Kitabın son 150 sayfasında yer yer sıkıldım aslında. Bunun sebebi de Ash'in piyon gibi kullanılması gösterilmesiydi. Sinirlendim okurken:) Mevsimler Asası'nın peşinde geçen ikinci kitap güzel ve merak uyandıran bir sonla yerini üçüncü kitaba bıraktı. Umarım üçüncü kitap daha da güzel olur. İyi günler dilerim.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder