31 Aralık 2015 Perşembe

Erebos- U. Poznanski

Tanıtım:

Erebos bir bilgisayar oyunu.
Orda durmuş seni izliyor.
Seninle konuşuyor,
Ödüller dağıtıyor,
Seni test ediyor,
Tehditler savuruyor.

Erebos'un bir amacı var.
Oyun oynamak istiyor..

Oyuncularla oynayan bir oyun
EREBOS

Kural 1
Erebos oynamak için tek bie şansın var. Kuralları çiğnersen oyun biter.

Kural 2
Oyunu yalnızken oynamak zorundasın. Oyunda gerçek ismini kullanamazsın. Oyun dışında lakabını kimseye söyleyemezsin.

Kural 3
Oyunun içeriği gizlidir. Kimseyle oyun hakkında konuşamazsın. Kimseye bilgi veremezsin.

Kural 4
Oyun DVD'sini saklamak zorundasın. DVD'yi kopyalayıp çoğaltamazsın.

Kitabın adı: Erebos
Orjinal adı: Erebos
Yazarın adı: U. Poznanski
Orjinal dili: Almanca'dan Çeviri
Yayınevi: Pegasus
Sayfa sayısı: 478
Basım tarihi: 1. baskı Mayıs 2011
Puanım: 6.5/10
...............................................................


Kitap, Pegasus'un eski kitaplarından. Uzun zaman önce ilk çıktığında da kitabı almıştım internetten fakat bazı sıkıntılardan dolayı kitabı iade etmiştim. Bu nedenle sonrasında da almamıştım. Kısmet Kasım 2015'de almamdaymış demekki:) 

Bu tarz kitapları hep sevmişimdir. İnternetin ve oyunların aslında ne kadar tehlikeli olabileceklerini anlatan güzel kitaplar. Daha öncesinde Can Yayınları'ından Sistem adlı kitabı okumuştum ve bayılmıştım kitaba. Okumanızı tavsiye ederim kesinlikle. 


Evet 2015'in ilk karı yağdı. Yeni yıla karla gireceğiz ve bu çok güzel. Umarım herkes, gönlüne göre güzelliklerle güzel bir yıl geçirir:)

................................................................

Yorumum:

Erebos, arka kapak olarak çok fazla bir ayrıntı şeklinde yazılmamış. Kitaba başlarken aslında daha büyük hatta büsmüyük bir beklenti içerisindeydim. Fakat kitabı okuduktan sonra, eksik buldum. Önemsiz olaylar fazla uzatılmıştı. Yer yer okurken sıkılmama neden oldu bu durum. Evet ben erkek değilim ama erkekler kadar iyi anlarım bilgisayar oyunlarından. Cogu kıza göre şaşılacak derecede bilgim vardır ki bilgisayar olaylarını hep sevmişimdir. Bana çok zeka gerektiren bir olgu olarak göründükleri için bilgisayarlar ve sistemler her zaman özel alanımdadır.

Erebos, bir oyun. Kuralları var. Kurallara uymayanlar oyun dışı kalıyor. Kimsenin oyundan haberinin olmaması gerekiyor. Canlı sohbet ortamı tarzında oyunun içinde konuşabiliyorsunuz ve oyun size mantıklı yanıtlar veriyor.
Beni çok aman aman bir olaya sokmadı malesef. Olayın nereye bağlanacağını hemen tahmin ediyorsunuz. Yani ben bu tür kitaplarda zeka parıltısı beklerim ve bence bu kitapta o parıltı yoktu. Bazı yerlerinde cidden cok sıkıldım. Şunu da ekşemek istiyorum. Mesela ben hiçbir zaman korku filmlerinden korkmam gerilmem. Çünkü hepsi aynı temayı islerler. "Burnunu heryere sokma." "Merak etme" klişeler yani.
Bu kitap bana fazla klişe geldi. Bunun sebebi okuduğum bir çok kitabın bana kattığı hayalgücü. Bu kitabı 2011 yılında okusaydım aşık olabilirdim. Ama malesef kitabı okumak icin geç kaldım ve aradığım o tadı alamadım.
Sürekli aklıma Sistem adlı kitap geliyor. O kitap daha kanlı ve ölümcüldü. Daha güzeldi. Okurken geriliyordunuz ve ister istemez internete bakış açım o dönem değilmişti. Fakat suanki dönemde Erebos beni etkileyemedi. 

Bir bilgisayar oyunu düşünün. Sayfalarca olay bekliyorsunuz ama sayfalarda sürekli olarak oyunun içinde yasananlar var ve bu sizi belli bir zaman sonra malesef sıkıyor. Yani beni sıktı bu durum. Oyun detaylarıyla sadece sayfa doldurmuş yazar. Merak ediyorsanız okuyun derim ben. Bu türü ilk defa okuyanlar eminim ki cok beğenirler fakat bana cok klise geldi..
Şimdilik bu kadar iyi yıllar herkese:)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder