24 Mart 2016 Perşembe

Ters Yüz- Amy Harmon

Tanıtım


Kitabın adı: Tersyüz
Orjinal adı: Making Faces
Yazarın adı: Amy Harmon
Yayınevi: Yabancı
Baskı: 2. Baskı Kasım 2015
Alınan tarih: 27 Şubat 2016
Sayfa: 373
Puanım: 6/10


Arka kapak:

"Tersyüz bize modern yaşamın unutturduğu duyguları hatırlatıyor. Güzellik sadece yüzeysel olabilir ama bu hikâye ta içinize işleyecek ve uzun süre aklınızdan çıkmayacak." 
- A Love Affair With Books

"Zaman zaman sizi neye uğradığınızı şaşırtan bir kitap okursunuz. Bu kitap benim için tam olarak böyleydi. Bugüne kadar okuduğum en güçlü hikâyeydi ve bana inanın, çok çok fazla kitap okuyorum. "
-Holly Kelly, Rising kitabının yazarı.

“Hiçbir Çirkin, Ambrose kadar yakışıklı, hiçbir Güzel de Fern kadar naif olmamıştı! Tersyüz sizi toplum yargılarının ötesine götürerek, yaralı ve genç kalplerin bir attığı bu duygusal hikâyeyle içine çekecek.”
- Romancekolik

“Tersyüz, sevginin, arkadaşlığın, kaybetmenin ve hayata dair ikinci bir şansın, duygusal, yürek burkan ama aynı zamanda içinizi ısıtacak, kolay kolay unutamayacağınız öyküsü.”
- Tuğçe’nin Kitaplığı


Ambrose Young okulun en çekici çocuğu ve kasabanın yıldız güreşçisiydi. Uzun boylu ve yapılı bir vücudu, omuzlarına değen saçları ve yakıcı gözleriyle aşk romanlarının kapaklarını süsleyebilecek kadar yakışıklıydı. Fern Taylor bunun farkındaydı ve Ambrose Young’a âşıktı. Belki de bu kadar yakışıklı olduğu için Fern asla onunla birlikte olabileceğini düşünmemişti. Ta ki her şey tersyüz olana ve Ambrose'un eski yakışıklılığından eser kalmayana kadar… 

Tersyüz, beş genç adamın küçük bir kasabadan kalkıp savaşa gidişinin ve içlerinden sadece birinin geri dönüşünün hikâyesi... Hayatı, benliği, güzelliği kaybetmenin hikayesi... Bir kızın, yıkılmış bir çocuğa ve yaralı bir savaşçının, sıradan bir kıza olan aşkının hikâyesi... Kalp kırıklığının üstesinden gelen bir arkadaşlığın ve bilinen kalıpların dışına çıkan bir kahramanın hikayesi... Tersyüz, hepimizin içinde biraz iyiliğin biraz da kötülüğün olduğunu keşfettiğimiz modern çağın Güzel ve Çirkin’i...




Yorumum:

Kitabı sevdim mi sevmedim mi emin değilim. Karmaşık bir ruh haline soktu beni. Anlatılan olay kurgusu çok iyiydi. Fakat birşeyler eksik gibiydi. Bilmiyorum neydi beni tatmin etmeyen ama kitabı sevemedim.

Ambrose Young, lisedeki yakışıklı ve çekici çocuklardan birisi. Herkes onun peşinde fakat Fern Taylor içi gerçekten daha farklı birisi. Ona ulaşmaya çalışıyor onu çok seviyor. Fakat, güzel birisi olmadığını biliyor ve Ambrose'a ulaşmak onun icin ütopya gibi.

Ambrose, yakışıklı ve popüler biri olmasına rağmen, o klasik ukala ve ben yakışıklıyım ben popiyim havalarında değil. Bu durum hoşuma gitti. Burnu havada bir insan değil. 

Ambrose'un da içinde bulunduğu beş kişi kasabayı bırakıp savaşa gidiyorlar ve sadece Ambrose dönüyor sağ salim şekilde. Fakat, artık o yakışıklı çocuktan eser yok ve artık tamamen dağılmış bir kişi dönüyor geriye. Savaş yaralarıyla aşkı arasında gelip gidiyor. Modern Güzel ve Çirkin romanı.

Kitaptaki duygusal olaylar bence eksikti. Bana verilmesi gereken duyguyu, üzülerek söylüyorum ki malesef hissedemedim. Sanki bazı şeyler çok hızlı gelişti. Mesela, Rita ile ilgili olaylar bazı yerlerde bana kısa ve yersiz geldi. Bilemiyorum. Kitaptan aradığımı bulamadım galiba.. 

Okuyanların yorumlarını bekliyorum. Herkese iyi günler dilerim..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder