2 Nisan 2016 Cumartesi

Oyun Ustası- James Dashner

Tanıtım:


Kitabın adı: Oyun Ustası
Orjinal adı: The Eye Of Minds
Yazarın adı: James Dashner
Yayınevi: Pegasus
Baskı: 1. Baskı Mart 2016
Alınan tarih: 31 Mart 2015
Sayfa: 304
Fiyatı: 25₺
Puanım: 7/10


Arka kapak:

SanalAğ’a hoş geldiniz. 

En çılgın hayallerinizin…

Ve en korkunç kâbuslarınızın ötesinde bir dünya.

 Kim kurallara göre oynamak ister ki?
 
Gerçek dünyadan kaçarak geleceğin sanal dünyasına sığınan Michael, SanalAğ’da arkadaşları Bryson ve Sarah’yla oyunlar oynayıp Derin’e gireceği günü beklemektedir. Ve yakın zamanda şahit olduğu bir olay sonrasında arkadaşlarının desteğine her zamankinden çok ihtiyaç duymaktadır.
 
SanalAğ Güvenliği genç oyuncunun kapısını çaldığında, oyuncular arasında dehşet saçan terörist Kaine’i bulmak için onun korsanlık yeteneklerini kullanmak istedikleri ortaya çıkar. Bu uğurda arkadaşlarıyla Yol’a adım atan Michael, fiziksel ve zihinsel mücadeleler sonucunda çok fazla kayıp, acı ve yorgunluk yaşayacaktır. Üstelik attığı her adımda, kafasını kurcalayan soru daha da belirginleşecektir: Bu evrende kim gerçek insan, kim sadece bir koddan ibarettir?
 
OYUN BAŞLASIN.
 
“Dashner bir kez daha hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığı
distopik bir dünya yaratmış.” VOYA
  
“Dijital çağın yeni nesli için ilgi çekici bir hikâye.” Kirkus Reviews
 
“Dashner’ın yeni serisi SanalAğ’ın ilk kitabı karşı konulmaz bir tecrübe sunuyor.” Publishers Weekly
 
“Dashner’ın kendine has üslubunda kaleme aldığı bu hızlı ve okuru içine çeken romanın tek kötü tarafı, devamını beklemek olacak.” Booklist
 
“Dashner hayal kırıklığına uğratmıyor.” The School Librarian, Stephen King
 
“Tam bir adrenalin patlaması.” School Library Journal
 
“Macera ve şaşırtmaca dolu… Sayfaları merakla çevireceksiniz.” fanboynationcom
 
“Dashner’ın sürükleyici son romanından kesinlikle memnun kalacaksınız.” BookPage
 
• Junior Library Guild Seçkisi
• YALSA Gençlerin Seçtiği En İyi 10 Kitap Listesi



Yorumum:


Okurken çok garip duygular içerisine girdim. İnsanlar bir oyunun içine girmek için Tabut denilen bir kutuya yatırılıyorlar ve sanal ortama geçiyorlar. Oyundan çıkıp yine normal hayatlarına dönüyorlar.

Anlatılan o normal hayatlar, o kadar korkunç geldi ki bana! İnsanlar robot gibi.. Mutsuz, keyifsiz, tatsız tuzsuz peynir kıvamındalar.. Korkunç bir ortam bence. Sanal ortamlara ithafen..

Kitap bana yer yer Erebos yer yer Telepati kitaplarını anımsattı. Olaylar aynı değil ama bazı benzerlikler bana o kitapları anımsattı. Erebos'u sevmemiştim.Telepati serisine de hayranım. Anlayacağınız, Oyun Ustası ilk başlardakafamda iyi yada kötü olarak çok belirsiz bir noktadaydı. Araftaydı.
James Dashner, bizleri ilk olarak Labirent serisiyle karşıladı. Sonrasında işte elimde SanalAğ serisi var. Yazarın çevrilmemiş bir de 13. Gerçeklik serisi var. Muhtemelen ismini bu tarzda çevirler. Onu da çok merak ediyorum. Umarım kısa zamanda onu da elimize alıp okuma fırsatı buluruz.

Evet, bu kitapla ilgili yorum yapmak zor. Ne desem spoiler gibi olacak çünkü.

Bir dünya düşünün. Hiçbir şeyi tadı yok. İnsanlar kendilerini bir Tabut'un icine yatırıp Sanal Bir oyunun içine giriyorlar.

Michael'da bu oyunu oynayan ve bunda başarılı olan birisi. Oyun sırasında Tanya isimli bir kızın intiharından sonra işler değişiyor. Çünkü kız kendini sadece oyunda değil, gerçek hayatta da öldürmenin yolunu buluyor ve buna tanık olan Michael için işlerin değişme sebeplerinden birisi de bu.

Oyun arkadaşları, Bryson ve Sarah. Oyundaki en hakın arkadaş bu üçü. Fakat bir gün Sanal Ağ Güvenliği onlardan, azılı terörist Kaine'i bulmaları için yardım istediğinde herşey çığrından çıkıyor. Artık gerçek hangisi bulma zamanı.

Kitabın ortalarında olayların hızı yükselde de ben biraz sıkıldım okurken. Zaman zaman aynı şeyler tekrar ediliyormuş gibi hissettim. Tamam ortada bir terörist var, insanların iki tarafta da ölmesine sebep olan. Ama bazı bölümler okurken heyecansız hissettirdi. Bu nedenle de puanımı kırdım.

Sonu gerçekten güzeldi. Diyecek lafım yok. İkinci kitabı da merak ediyorum. Bakalım neler olacak..




2 yorum:

  1. Sanal ağ 2 nezaman çıkıcam bir bilginiz var mı? (Yani ikinci kitabı)

    YanıtlaSil