22 Nisan 2016 Cuma

Kitap Gezgini- Mechthild Glaser

Tanıtım


Kitabın adı: Kitap Gezgini
Orjinal adı: Die Buchspringer
Yazarın adı: Mechthild Glaser
Yayınevi: Altın Kitaplar
Baskı: 1. Baskı, Şubat 2016
Alınan tarih: 2 Mart 2016
Fiyatı: 20₺
Sayfa: 328
Puanım: 9/10


Arka kapak:


Alexis Lennox bir gece, yıllar önce ayrılmak zorunda kaldığı ailesinin yanına geri döner. Ama bu kez yanında kızı Amy vardır.

Amy, annesinin neden buralardan ayrılmak zorunda kaldığını bilmemekle birlikte, Lennox ailesinin sahip olduğu yetenekten de habersizdir. Bu yetenek, Amy’nin her zaman içinde bulunmak istediği edebiyat dünyasına açılan kapının anahtarıdır. Amy bundan sonra istediği zaman Alice Harikalar Diyarında’da Kupa Kraliçesi ile çay içebilecek, Ormanın Kitabı’nda Mogli’ye maceralarında eşlik edebilecektir. Çünkü o bir Kitap Gezgini’dir.

Ne var ki hiçbir şey Amy’nin istediği gibi gitmez. Çünkü edebiyat dünyası tehlike altındadır. Ve yavaş yavaş bütün masallar yarım kalmaktadır.




Yorumum:

Öncelikle kitabı genel hatlarıyla beğendim. Kitaptaki tek sinir olduğum olay, Amy'nin annesine sürekli Alexis demesiydi. Ya ben kitabın başlarında bunları arkadaş yada kardeş sandım yani. O derece rahatsız etti beni bu durum. Evet yabancı insanlardan anne-baba kültürü çok yok ama ilk defa bu kadar dikkatimi çekti bu durum ve benim için cidden rahatsı ediciydi. Su ana kadar okuduğum hiçbir kitapta annesine adıyla hitap eden bir karakterle karşılaşmadım. Hatırlamıyorum yani!! Neyse artık!!

Kitabın içeriği bu şekilde bölümlerle ayrılmış. Kitabı okuduktan sonra, bilmediğim bir kaç kitabın da adını öğrenmiş oldum. Bu tarz kitaplar hoşuma gidiyor. Kitabı sevmemdeki bir diğer etken de olayların monoton geçmemesiydi. 

Son olarak kitabı nedense, Aşk Tüm Zamanların İçinden Geçer adlı seriye benzettim. Aslında zerre alakaları yok. Orada zaman yolculuğu var. Fakat nedense sürekli o seri aklıma geldi. Tekrar belirtiyorum iki kitabın da alakası yok. Bazı durumlar nedense o kitabı anımsattı..

Ay Günlükleri Serisi'ni de unutmamak gerekir.

Bu kitabı okuduktan sonra, aslında kitapların bizim için ne kadar önemli bir yer kapladığını daha iyi anladım. Bizler, onları o kadar benimsedik o kadar sevdik ki! Bazen kendimizi onlara müdahale etmek isterken buluyoruz değil mi? Once Upon A Time dizisi de bunlara örnek olabilir. Bu türü sevmeye başlıyorum. Kült romanların farklı şekilde karşımıza çıkmasını çok seviyorum. Gerçekten Kitap Gezgini denen şey olsaydı, bence kitaplar çekilmez bil hal alırdı. Çünkü bir kitabı okurken herkesin beklentisi ve son anlayışı farklı. Bu nedenle en iyisi kitapların orjinal şekillerde kalmaları:)

Şimdi yorumuma geçeyim yavaş yavaş..




Alexis ve kızı Amy, yıllar önce Alexis'in ayrıldığı ailesinin yanına gitmeye ve orada bir tatil yapmaya karar veriyorlar. Alexis, bazı sebeplerden dolayı burayı terketmiş durumda ve Amy bu durumun sebebini de bilmiyor.

Ailesinin büyük bir sırrı var. Yetenek diyelim. Bu yetenek, kitapların içinde gezebilmek. Lennox ailesi yıllardır kitap gezgini olarak hayatlarını sürdürüyorlar.

Herşey güllük gülistanlık değil ama! Herşey peri masallarındaki gibi değil! Başta eğlenceli görünen bu durum aslında bir sürü tehlikenin de habercisi.

Kitap Gezgin'lerinin amacı, edebiyat dünyasını korumak ve hikayelerde olası değişiklikleri engellemek. Edebiyat dünyasının koruyucusu gibiler.

Gizli Kütüphane.. Gençlerin eğitimlerini burada tamamladıkları ve güvenli şekilde edebiyat ortamında gezdikleri yer. Taş Çember'e gidip, istedikleri hikayede gezebiliyorlar. Fakat, herşey böyle mi devam ediyor? Alexis'in sırrı ne?! Amy neden diğerlerinden daha yetenekli?! 

Birileri yada birisi hikayeleri yarım bırakmaya, onları değiştirmeye niyetli.

Edebiyat dünyasındaki bu sıkıntıları çözmek de Amy'e kalıyor. Evet kitabı cidden beğendim. Farklı bir anlatımı vardı ve bir sürü farklı kitap ismi de öğrenmeme vesile oldu. Bu kitaba şans verin derim:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder