9 Nisan 2016 Cumartesi

Fobi- Wulf Dorn

Tanıtım


Kitabın adı: Fobi
Orjinal adı: Phobia
Yazarın adı: Wulf Dorn
Yayınevi: Pegasus
Baskı: 1. Baskı Mart 2016
Alınan tarih: 5 Nisan 2016
Fiyat: 29₺
Sayfa: 352
Puanım: 9/10


Arka kapak:


Kapıları kilitle!
Korku soğuk hava gibi
İçeri sızmak istiyor…
 
Dondurucu bir kış gecesi kocasının arabası evin önünde durur. Sarah kocasını karşılamaya iner ama mutfaktaki adamın o olmadığını anlar. Yabancı eve arabalarıyla gelmiş, içeri kocasının anahtarıyla girmiş ve onun gibi giyinmiştir. Sarah’nın ise yüzünde yara izleri olan ve kendisine karısıymış gibi davranan bu adama inanmış gibi yapmaktan başka çaresi yoktur, çünkü altı yaşındaki oğlu Harvey yukarıda uyumaktadır. Kendisi ve oğlu kestiremediği bir tehlikenin ortasındadır. Kocası kayıptır. Sarah’nın kâbusu ve mücadelesi işte o gece başlayacaktır…
 
“Ürkütücü! Dorn okuduktan sonra insan ışığın değerini daha iyi anlıyor.” Bunte
 
“Dorn okuyucuyu büyülüyor ve korku dolu bu hikâyeyi gerçekte yaşıyormuş gibi hissettirmeyi ustaca başarıyor. Dâhiyane.”
Paul Cleave
 
“Wulf Dorn bu işi iyi biliyor. Abartılı bir dil kullanmıyor ve ucuz numaralara kalkışmıyor.” Süddeutsche Zeitung
 
“Çok zekice yazılmış, bir nefeste okunan bir roman.” Andreas Eschbach
 
 “Almanya’nın en iyi psikolojik gerilim romancılarından biri.” Brigitte
 
“Wulf Dorn’un yazım sanatı hayatımızdaki deliliğin labirentlerinde gezinerek okuyucularına ipuçları bırakıyor ve gerilim türünü adeta
 baştan yaratıyor.” La Stampa
 
“Heyecandan ve meraktan sizi uykusuz bırakacak nefes kesici bir gerilim.” Ruhr Nachrichten




Yorumum:

Öncelikle beni tanıyanlar az çok favori yazarlarımdan birinin de Wulf Dorn olduğunu bilirler. Evet bu kitap hariç 4 kitabını okudum ve hepsi birbirinden şahaneydi. Bu nedenle beklentim yüksekti kitapla ilgili.. Şuan bu satırları kitabı daha elime almadan yazıyorum. Kitap beni umarım hayal kırıklığına uğratmaz. Ne zaman büyük umutlarla bir kitaba başlasam mutsuz oluyorum. Ben beklentimi düşük tutayım ve kitabı okumaya başlayayım...

Evet, buyrun yorumum..

Öncelikle, diğer dört Wulf Dorn kitabına oranla biraz daha az aksiyon ve korku hissettim. Deli gibi meraklanarak okudum ama diğer kitaplardaki gibi korkmadım ve tedirgin olmadım. Kitabı çok sevdim ama. Farklı bir kitaptı. Diğerlerinden hafifti ama bu şahane olmadığı anlamına gelmiyor. Hissettirdiklerini farklıydı.. Muhteşemsin Wulf Dorn!!

Sarah, eşi Stephen ve oğlu Harvey ile yaşıyor. Maddi durumları iyi bir aile. Sarah ve eşi arasındaki bağ eskisi gibi değil. Birbirlerinden son zamanlarda biraz da olsa uzaklaşmışlar. Herkes kendi hayatını yaşıyor gibi.

Bir gece, eşi iş gezisindeyken, Harvey korkarak annesinin yanıma geliyor ve camını bir adamın tıklattığını söylüyor. Bunun akabinde de birşey olmadığı, ağacın dalının kırıldığını düşünüp rahatlıyorlar. Sonrasında, eve gelen eşini duyan Sarah, yanına gidiyor ve malesef ki karşındakinin eşi olmadığını, aynı onun gibi giyinmiş, onun gibi davranan bir yabancı olduğunu farkediyor.

Tabi bu duruma kimse inanamıyor. Haliyle inanılması zor bir durum ama gerçek öyle değil malesef. Hayatlarının tehlikede olduğunu ve eşinin kayıp olduğunu idrak eden Sarah için işler değişmeye başlıyor.

Mark, Psikiyatrist. Fakat yaşadığı trajik bir olaydan sonra sevdiği kadını kaybedince işini bırakıyor. Sürekli korku içerisinde. Bu durum onu çok etkilemiş ve mesleğini de bırakmasına sebep olmuş. Sarah'nın çocukluk arkadaşı Mark. Beraber büyümüşler ve Sarah ondan yardım istemekten başka çare bulamıyor.

Kitaptaki psikopatı resmen testeredeki o yaşlı hasta adama benzettim( adını unuttum). Bazı şeylerin adaleti farklı şekilde verilmeli değil mi! Mesela dün yaşanan Özgecan cinayet zanlısının basına gelenler. Adalet farklı yollardan sağlanıyor.. 

Wulf Dorn kitaplarında Türk isimleri görmek hoşuma gidiyor. Sebepsizce seviniyorum görünce. Ayrıca Wulf Dorn kitaplarını okuyanlar bilirler ( okumayanlar için spoiler olabilir). Nedense her zaman sorunlu bir psikolog oluyor. Wulf Dorn bana, onlarında sorunları olabileceğini sürekli hatırlatıyor:)

Bazı olayların Müslümanlık adı altında, din adı altında vs... yapılmasına karşıyım.. İnsan canına kıymak.. düpedüz şirk değil mi!

Evet, kitabı okurken "ben Mark'ı bir yerden hatırlıyorum" diye diye okudum. Unutkan bir insanım ve isim hafızam cok kötü. Bu yüzden hatta ilk elime Hain Yüreğim kitabını aldım Mark'ı bulmak için ama bulamadım.. Sonsözde ise Mark'ın Psikiyatrist romanından hatırladığımı gördüm.. İşte bu kadar şahane birşey Wulf Dorn okumak. Ne yapıp edip birşeyleri birbirine bağlıyor adam. Şizofren ve Oyunbaz'ın arasında bağ gibi.. Her biri ayrı romanlar, devam kitapları değiller ama.. Yazar resmen, beni takip ve şaşırmaya hazır olun der gibi suratımıza tokat gibi çarpıyor hikayeleri.. Çok iyisin sen çok iyisin!! Tebrik ediyorum..





3 yorum:

  1. Harika.TEŞEKKÜRLER!

    YanıtlaSil
  2. Çok çok mükemmel bir kitap ya. Açıkcası insanın kendi kendi "gerçekten para vermeye değer bir kitap" demesini sağlıyo.WulfDorn tam anlamıyla bu iş için doğmuş! Oyunbazda da aynı duygular içerisine girmiştim ama o biraz daha korkuydu. Maalesef şizofren ve psikiyatristi henüz okumadım ama kitap yorumun enfes olmuşşş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle oyle ben her kıtabını keyıfle okudum ve devamı cıksın yenı kıtabı gelsın yıne okurum

      Sil