28 Nisan 2016 Perşembe

Babil Taşı-Genevieve Cogman

Tanıtım


Kitabın adı: Babil Taşı Görünmez Kütüphane
Orjinal adı: The İnvisible Library
Yazarın adı: Genevieve Cogman
Yayınevi: Timaş
Baskı: 1. Baskı Mart 2016
Alınan tarih: 13 Nisan 2016
Sayfa: 384
Seri sırası: 1
Fiyatı: 24.50₺
Puanım: 8/10


Arka kapak:

Gizli ajanlar, çalıntı kitaplar, kaosun hüküm sürdüğü bir dünya... Tehlikeli bir görevin peşinde, olağanüstü yaratıklar, kontrolsüz sihir ve sırlarla dolu bir hikâye...
 
Gizemli bir kütüphanenin casusu Irene, yardımcısı Kai ile birlikte alternatif bir evrendeki Londra'ya göreve giderken, aradıkları kitabı bulmaya çalışmanın başlarına bu kadar bela açacağını düşünmemişlerdi. Kötücül perilerin, ejderhaların, zeki dedektiflerin, gözünü hırs bürümüş rakiplerin ve onları öldürmeye niyetli düşmanların arasında kaldıkları bu dünyada, Irene ve Kai’nin yapmak zorunda oldukları tek bir şey vardı: Kitabı herkesten önce ele geçirmek...

Sherlock Holmes'ün Londra'sını, Doctor Who'nun zekâsını, Harry Potter'ın sihirli dünyasını seviyorsanız; bu kitabı sevmemeniz mümkün değil!




Yorumum:

Öncelikle kitabı beğendiğimi söylemek istiyorum. Fakat, kitapra eksiklikler hissetmedim değil. Ayrıca kitap bana sürekli "Ruhlar Üçlemesi" serisini anımsattı. Yazar bence bir çok fantastik romandan etkilenmiş bence. Arka kapak yazısından da bunu anlayabilirsiniz.

İrene bir kütüphane casusu. Çoklu Evrenler( Paralel World.. Adı böyleydi sanırım. Doctor Who izleyenler iyi bilirler). Bir çok boyutta bulunan nadir ve zor bulunan kitapları Gerçek Kütüphane adı altında topluyorlar. Kitaplar zamanla kaybolsa ya da değişime uğrasa bile orada hep var oluyorlar. İrine ve yardımcısı Kai de, yine nadir bulunan bir kitap olan Grimm Masalları'nı kütüphaneye eklemek için görevlendiriliyorlar. Başta buna ulaşmak kolay gibi görünse de; işin içine vampirler, periler, ejderhalar girince olaylar sarpa sarıyor. Kitaba ulaşmak hiç bu kadar zor olamazdı değil mi?!

Kitap akıcı ve güzel bir dille yazılmıştı ama bana bu vampirler periler falan biraz zorlamasyon gibi bir his bıraktı. Yani başka şekilde yazılsa daha da dikkat çekici bir kitap olabilirdi. Kitap okuduğum bir çok romanı anımsattı bana. Her çiçekten bal almış yazar. 

Ne olursa olsun ben kitabı sevdim. Zaten bu türü de seviyorum ve okumak güzel oluyor. Şans vermenizi tavsiye ederim:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder