10 Mayıs 2016 Salı

Çocuk Kitapları

Merhaba arkadaşlar,
Çocuk kitaplarını bende hep çocukluğumda okurdum. Uzun zamandır okumuyorum haliyle. Başka türleri almaktan ve okumaktan, çocuk kitaplarındaki saflığı unuttuk. Kirlendi duygularımız. Bazı kitaplar, özellikle wattpad tabanlı olanlar, cidden belaltı edebiyatı yaparak bundan prim yapmaya başladılar ve bence wattpad, edebiyat dünyasını kirletti. Belki içlerinde güzel hikayeler, romanlar vardır ama.. Malesef ki onların da göze batacağını düşünmüyorum. Kim cinsel unsur olmayan kitapları okumak ister ki?! Ne kadar büyük bir ironi içindeyiz oysa ki! Bizlere bookstagramlar olarak "klasik" okumuyoruz diye laf eden tayfa bir anda arşımıza çıkıp "wattpad"ci oluyorlar. Bir anda ilahlaştırılan kitapları eleştirdiğimizde kendimizi boşluğa atlamışız gibi hissetttiriyorlar! 

" Hey sen kimsin ki o kitaba laf ediyorsun? " 

"Sen kimsin ki elestiriyorsun. O kitabı 15 yaşında yazmaya başladı. Çoğu bu yaştaki genç okuma yazma bilmiyor"

Antin kuntin daha bir çok eleştiri alıyorsunuz bir wattpad kitabını sevmediğinizde!? Sebep ne! Ayrıca sen kimsin de benim okuma zevkimi sorguluyorsun! Sorun zaten o satırları o yaştaki birisinin yazmış olması! Tüm çıplaklığıyla bunları göz önüne sermesi!


Yine çok konuştum. Haa bir de "sen o kitabın kaç bin sattığımı biliyor musun da konuşuyorsun"cular türedi bu ara! Arkadaşım isterse 50. Baskısını yapsın. Ben o kitabı sevmediysem bitmiştir. Nokta.. Tarzım tavrım okuma stilim tartışmaya kapalıdır!


Bu konuşmayı neden mi yapıyorum! Çok basit.. Onca gereksiz belaltı edebiyatı yapan ve bilmem kaç bin satan kitaplar için kendinizi yırtıyorsunuz ya! Canım siz biraz şu güzel çocuk kitaplarını okuyun da biraz beyniniz yumuşasım.. Küçük yaşta büyük işleri öğrenmek, onlarla erken yaşta tanışmak pek hayra alamet değil.. 

İyi günler dilerim..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder