21 Mayıs 2016 Cumartesi

Silber Rüyalar Kitabı 2- Kerstin Gier

Tanıtım


Kitabın adı: Silber Rüyalar Kitabı
Orjinal adı: Das Zweite Buch Der Traume
Yazarın adı: Kerstin Gier
Yayınevi: Pegasus
Baskı: 1. Baskı Nisan 2016
Alınan tarih: 12 Mayıs 2016
Seri sıralaması: 2
Sayfa: 400
Baskı tipi: Ciltli
Puanım: 7/10


Arka kapak:


Liv zor durumdadır çünkü Gizemli, en özel sırlarını blogunda paylaşıp durur. Ama haber kaynağı nedir? Üstelik Henry de birdenbire yalanlar söylemeye başlamıştır ve Liv bunun sebebini öğrenmek için yanıp tutuşur. Tüm bunlar yetmezmiş gibi, geceleri sonsuz rüya koridorlarında kötücül bir varlık dolaşmaya ve Liv’in kardeşi Mia da birdenbire uykusunda gezmeye başlar.
Gecelerini kâbuslar, gizemli karşılaşmalar ve ortaya çıkarılması gereken sırlarla geçiren Liv, gündüzlerini ise entrikacı bir büyükannenin de dahil olduğu yeni ailesiyle ilgili sorunlarına ayırır. Peki, onunla uğraşmaktan bir türlü vazgeçemeyen eski düşmanları peşini bırakacak mı?
 
“Heyecanlı, sürükleyici bir gençlik romanı olmanın ötesinde arkadaşlık ve aşka dair etkileyici ve incelikli bir hikâye.” 
Katharina Sieckmann
 
“Bir fantastik romana göre çok fazla gerçeklik barındırıyor. Bu da kesinlikle övgüyü hak ediyor.”
Iris Alanyali




Yorumum:


Düşünüyorum da okuyup sevdiğim ve ciddi anlamda favorim olan yazarları, çoğu Alman yazarlar. Ciddi anlamda anlıyorum ki ben Almanya'dan çeviri kitapları seviyorum. Wulf Dorn mesela favorim. Ee Kerstin Gier da tüm kitaplarıyla favorim. Demekki ben Alman kitaplarını seviyorum. Böyle bi his var içimde:)

Silber'in ilk kitabını cok sevmiştim. Bence şahaneydi. Evet kurgu olarak yaşıma tam hitap etmiyordu bence. 15-20 yaş arasına daha çok hitap eden bir seri bence. Ama ben yine de "Silber" serisini ve Kerstin Gier'in "Aşk Tüm Zamanların İçinden Geçer" serisini çok seviyorum. 

İlk kitabı Temmuz 2015'de okumuşum ge bu demek oluyor ki neredeyse bir sene sonra serinin ikinci kitabını okuyorum ve yorumluyorum. İlk kitabı cidden çok net şekilde hatırlamıyordum ve ikinciyi okumaya başlarken yavaş yavaş aklıma geldi kitabın detayları.. Bence seriler arası bekleme süresini üç-dört aydan fazla uzatmamalılar..

Silber 2 durağan başladı. İlk 60-79 sayfa beni çok sıktı. Kitabın ilk sayfalarında ilk kitaba ithaflar ve ilk kitaba yönelik hatırlatmalar vardı. Buraları okumak bana ilk kitabın detaylarını hatırlatsa da okurken sıkılmama beden oldu. Ayrıca "Gizemli" karakterini çok sevmeme rağmen ciddi anlamda Gossip Girl çakması bir olay olduğunu da söylemeden geçemeceğim. Zaten Gizemli'yi sevsem de puanımı bundan dolayı kırıyorum.

Arkadaşlar bence Silber serisinin çok bir aksiyonu yok. Yani olay akışı çok fazla atraksiyonlu değil. İnsan devamında neler olacağını merak ediyor ama devamını okuduktan sonra da çok bir olayla karşılaşmıyorsunuz.. Fakat nasıl desem bilemiyorum ama ben bu seriyi ne olursa olsun seviyorum. Olayları çok fazla olmasa da yine de okumaktan hoşlandığım serilerden birisi Silber. 

Kitabın içindeki gençlerin muhabbetleri, aralarındaki bağlar, kavgalar, gülümsemeler.. bunlar bence çok gerçekçi.. Bence bu seriyi sevmemdeki olaylardan birisi de bu. Yaşanabilir olaylar.. Yaaa tabiki rüyalarda gezinmek yaşanabilir bir olay değil ama aralarındaki konuşmalar, olaylar bence tamamen doğal.

Liv karakterini seviyorum. Kardeşiyle bağları bence çok eğlenceli.Yaaa kim ne derse desin bu tür olaylar vardır yani ve okuması çok zevkliydi:)

Kitapta daha çok rüyada gezinme olmasını bekledim açıkçası. Ayrıca Gizemli'nin olayları da ilk kitaba göre daha iyiydi daha merak uyandırıcıydı.

Henry'nin Liv ile olan arkadaşlığının daha yakın ve farklı olmasını da beklemedim değil.

Rüyalarda gezinirken herşey tehlikesiz gibi görünürken aslında yalnız değiller ve bunun sonuçları da olacak..

Mia'nın uyurgezer halleri artık tehlikeli bir hal alırken Henry'nin gizemli halleri beni cidden deli etti.

Anabel ve Arthur'u sevmeyengillerdenim ben.. Kitabı okuyanlar da sebebini iyi bilir.. Şimdi spoiler olmasın ama değil mi:)

Kitapta sanırım en çok bakıcılarını seviyorum yaaa keşke bu kitapta onla ilgili daha çok anlatım olsaydı..

Kitabın sonu çok iyi bitti. Ücüncü kitabı cok ama cok merakla bekliyorum şuan için. Yazarın sonsöz yazısında Gizemli'nin kim olduğunu üçüncü kitapta öğrenecekmişiz. Bakalım neler olacak:)

2 yorum:

  1. Ya ben kitap bloglarına bayılıyorum! Ben de blogumda yazıyorum ve en sevdiğim bloglar kitaplar hakkında olanlar. Blogda daha çok yazı istiyorum, kitap yorumu yanı sıra genel olarak okumak ve edebiyatla ilgili... sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumun için teşekkürler:) yorumlarımı daha uzun tutmaya cabalayacagım

      Sil