27 Şubat 2016 Cumartesi

Zehir- S. J. Bolton

Tanıtım:

Kitabın adı: Zehir 
Orjinal adı: Awakening
Yazarın adı: S. J. Bolton
Yayınevi: Pegasus
Sayfa: 495
Basım: 1. Baskı Temmuz 2012
Alınan tarih: 19 Kasım 2015
Fiyatı: 28₺
Puanım: 9/10


Arka kapak:

Kabus görmeyeceksiniz...
Çünkü uyuyamayacaksınız..

Her şey nasıl mı başladı? 
Sakin ve düzenli bir hayatım vardı, ta ki cuma sabahı saat altıya birkaç dakika kala her şey altüst olana kadar…

“Şeytani bir zekâ… Dehşet verici bir son… Klas, hızla akan, sürükleyici bir gerilim. Kaçırmak istemezsiniz…”
Lancashire Evening Post

“Elinizden bırakamayacağınız bir gerilim romanı.”
Booklist (Yılın En İyi 10 Suç Romanı)

“Soluk kesici bir gerilim.” -Daily Mail 

“S.J. Bolton’ın ilk romanı Kurban’ın ardından yazdığı Zehir tam gerilim arayanlara göre. Heyecanlı bir gerilim romanı daha…
Bolton çok iyi yazıyor.”
The Bookseller

Tüyler ürpertici, esrarengiz ve çarpıcı. Bu, uyumadan önce okunacak bir roman değil.”
News of the World



Kısa bir düşünce, öylesine..

1. Öncelikle, S. J. Bolton kitaplarını aldığımda, polisiye-gerilim olduklarını düşünerek aldım. Fakat bu yazar, olayların çok üstünde. Kurban kitabını da cok sevmiştim ama o sadece, yazarın zekasını ve kurgulama gücünü görmemiz için bir başlangıçtı. Kurban daha cok polisiye-gerilime yakındı ama Zehir kesinlikle polisiye-gerilim kitaplarından çok çok ötede. Ona bir kategori veremiyorum. Gerilim olduğu kesin. Polisiye mi? Hayır. Ortada bir sürü yılan var. İnsanların bir anda hayatına giren ve onların hayatını tehlikeye sokan. Evet ortada bununla ilgili bir sorun var! Polislerin de olaya dahil olacağı. Fakat, burda esas konu, başrol kahramanımızın bilgisi ve eğitimi. Zekası ve kıvraklığı..

Her zaman zeki başkahramanları sevmişimdir. Fakat Clara, zekasını sonuna kadar kullanan ve bize bu konuda net bilgiler öğreten birisi. Kitabı okuduktan sonra yılanlara bakış açım değişti gercekten.

Bir konuda uzman olmak, o konunun her yönünü araştırmak ve incelemek çok güzel bir durum. Hele de bunu bir iş olarak değil de bir hobi ve bir zevk olarak yapıyorsanız, bu çok çok daha iyi bir durum. Öğrendiklerinizi asla unutmazsınız ve bunlar beyninizin silinmez bir parçası olarak kalır.

2. Bu kitap bana eski heyecanlarımı hatırlattı. Küçükken hayalimde üç meslek vardı. Hiçbiri olamadım ama.. Neyse:) Ali Tıp Uzmanı, Polislik ve Veterinerlik.. Hatta babam hep, "kızım hayvanları çok seviyorsun. Bence veteriner ol sen!" derdi. Sonra ben, her gördüğüm hayvana üzülüp ağlayınca "yok kızım sen veteriner olamazsın. Ağlamaktan onları kurtaramazsın" derdi.. Evet, öyle şu televizyonlarda iş olsun diye yok kurban kesmeyin yok hayvanlara zarar vermeyin diye yürüyen, sacma sapan polemik yapan insanlardsn değilim. Üzerlerine yüzde yüz hayvan kürkü giyip sonra da "kurban kesmeyin. Hayvan katliamı" diyen boş beyinlerden yada sokakta görse kediye köpeğe çelme takan ama iş konuşmaya gelince hayvansever kesilenlerden değilim. Bize sözde sever değil hayvansever lazım!!


Yorumum:

Clara bir veteriner. Yılanlardan hayli anlayan ve bilgi sahibi birisi. Yaşadığı köyde ilginç şekilde yılanlar bir anda insanların hayatına giriyor ve onlara saldırıyor. Evlerine dahi giren bu yılanlar zamanla insanları da tedirgin etmeye başlıyor.

Zehirlenen insanlar, aslında normal insanlara cokta zararı olmayan yılan zehirleriyle zehirleniyorlar fakar olayın ölümcül hale gelmesi ve sokulan kişilerin ölmesi ciddi soru işaretleri doğuruyor.

Köyde yaşanan esrarengiz olaylar da bir yandan sizi meraklandırıyor. Olayların netreye bağlanacağını merak ediyorsunuz ve bu da kitabı çekici kılıyor. Esrarengiz ölümler, tüm köy ahalisinin sessiz kalması çok ilginç şekilde olayın seyrini değiştiriyor. 

Kitabın son 150 sayfası çıldırmak üzereydim. Olaylar hiç beklemediğim bir yere bağlandı ve ben bir an "Dan Brown mı okuyorum ben şuan?" sorusunu sorarken buldum kendimi. Şahaneydi.

Biz bazı şeyleri Dan Brown'dan öğrendik. "Kiliseye asla güvenme!"

Olayların basit bir "yılan" olayından çıkıp tamamen farklı bir boyuta ulaşması şahaneydi. Kitaba bayıldım. Mutlaka mutlaka okuyun derim!!

Söyleyeceklerim bu kadar.. Gerisi spoiler alarmı verebilir.. Sustum:)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder