3 Şubat 2016 Çarşamba

İyi Kız- Mary Kubica

Tanıtım:

Kitabın adı: İyi Kız
Orjinal adı: The Good Girl
Yazarın adı: Mary Kubica
Yayınevi: Martı
Sayfa: 462
Fiyatı: 22₺
Basım: Ocak 2016
Alınan tarih: 29 Ocak 2016
Puanım: 9/10


Arka kapak:

İyi bir insan olup olmadığıma karar verecek olanlar kim? Ailem mi? Arkadaşlarım mı? Yoksa ne yaşadığıma dair en ufak bir fikri bile olmayan etrafımdaki insan kalabalığı mı? Tabii ki hiçbiri… İyi ya da kötü biri olduğumu benden başka kimse bilemez.

Nüfuzlu bir ailenin kızı olan resim öğretmeni Mia, esrarengiz bir yabancıyla barda tanıştığı gece ortadan kaybolur. Genç kız aylar sonra ıssız bir kulübede bulunur, ancak o eski Mia değildir artık. Tamamen değişmiştir ve yaşadıklarına dair bölük pörçük parçalar hatırlamaktadır. En tuhaf olansa, kendini artık Chloe olarak tanıtmasıdır. Peki kimdir bu Chole denilen kız?

Ve Mia neden kendisine bu isimle hitap edilmesini istemektedir? Bu soruların cevabını hiç kimse bilmemektedir. İşin aslı, Mia’ya dair bilinmeyenlerden yalnızca biridir bu… 17 ülkede yayınlanan, zekice kurgulanmış sıra dışı hikâyesiyle İyi Kız, kusursuz ailelerin bile göründükleri kadar mükemmel olmadıklarını kanıtlar nitelikte çarpıcı bir ilk roman.

“Karakterlerin yaşadığı ruhsal çöküntülerin ve ikilemlerin son derece gerçekçi ve çarpıcı bir dille kaleme alındığı muhteşem bir ilk roman.”
-Publishers Weekly-

“Her sayfasında okuyanları yerine çivileyecek türden çarpıcı bir psikolojik gerilim romanı.”
-Chicago Tribune-

“İnanılmaz olana inanmaları konusunda okuyucularına meydan okuyan Mary Kubica’nın üslubuna hayran kalmamak elde değil.”
-New York Times-
..............................................................


Yorumum:

Mia, nüfuzlu bir ailenin kızı. Babası bir yargıç. Mia ise hep hayal ettiği mesleği yapıyor. Öğretmen. Bir resim öğretmeni. Fakat bir gün işine gitmiyor ve arkadaşı da durumdan şüphelenip ailesini arıyor. Aile birbirlerine çok bağlı değil. Yani Mia'nın eğlenmeye gittiğini falan düşünüyorlar. Babası biraz gıcık bir tip. Benim sinirimi bozdu. Hali, tavrı.. konuşmasındaki o küstahlık!! "Herkes Yargıç, Hakim, Doktor, Mühendis olmak zorunda değil beyefendi!! Kime tepeden bakıyorsun! Ne hakla bunu yapıyorsun! Heyyy hepimiz ölümlüyüz unutma bunu!!" diye bas bas bağırasın geliyor adamın yüzüne..

Kızın annesine pek anlam veremedim. Yani bilmiyorum. Sen bir annesin. Neden cocuklarına sahip cıkmıyor bu aileler! Büyümüşse büyümüş yani ne yapalım canım! O senin çocugun. Bir ara sorcne bileyim evine git cay iç. Yahu gir kızının evini temizle?! Yap yani birşeyler!! Ahhh benim canım annem:)

Dedektif Gabe Hoffman, tam benim adamım yaaa!! O icinden konuşmaları falan süper eğlenceli. Muzip ve zeki bir karakter.

Colin, Mia'nın kacırılması icin tutulan kişi.

Kitap, kısmen macera kısmen polisiye ve benim görüşümce tam bir psikolojik kitap.. Mia'nın durumunu okumak, yaşadıklarını kafamda canlandırmak, ciddi anlamda benim de psikolojimi etkiledi.. Kesinlikle güçlü bir kitap elinizdeki bu kitap. Herkes sever mi bilemiyorum ama ben cidden kitaba bayıldım. Her bölümü akıcı olmasına rağmen sindirerek ara vererek okudum.
Beynimde olayları kavramaya ve kendi kendime çözmeye cabaladım.

Mia, ortadan kaybolduktan üc ay sonra bir kulübede bulunuyor fakat belli başlı hafıza kayıpları yaşıyor. Adının Chloe olduğunu söyleyip duruyor.

Yahu o nasıl son öyle. Cümlelerimi toparlayamıyorum. Son bölümü iki kere okudum. Anlamaya calıstım. Sonra da odanın içinde kahkaha attım yaaa:)

Mia'nın kacırılmasıyla başlayan olayları cidden çözmeye calısarak okudum. Kitao bana yer yer Siyah Buz yer yer Katilin Gözyaşları adlı kitabı anımsattı. İki kitabı da cok sevmiştim hatta Katilin Gözyaşları favorimdir.

Colin, Eve (Mia'nın annesi) ve Gabe'in gözünden anlatılıyor bölümler. Her bölümde ayrı bir beyin yanması yaşıyo insan..

Kesinlikle okuyun OKUYUN!!!

Spoiler!!!

Sonunu okudum şok oldum yaa!! Resmen Mia ayarlamış herseyı oha!! Ama oh olsun o babasına!! Bi dolandırıcı düzenbaz. Sen bu kızı salak mı sandın beee!! Sonuc olarak senin kanından bu kız! Senin de zekana sahip! Ava giderken avlandın be Yargıç:) Çok eğleniyorum yaaa:) Ayrıca ciddi anlamda Colin'e çok üzüldüm. Gercekten sevgiye muhtac bir insan ve Mia'yı cok sevdi. Keske ölmeseydi:( Off kitap yıldızlı pekiyi alıyor benden..

















3 yorum:

  1. ya bende sonunu 2 kere okudum ama hala aklım almıyo colin onu kaçırdığında aşırı tepki vermesi gerekmez miydi sonuçta gerçeği biliyo hala anlayamadım sanırım ben kjdekjddkj

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahahaha ınandırıcı olması gerekiyor ama

      Sil