20 Şubat 2016 Cumartesi

İyi Uykular Sevgilim- Rachel Abbott

Tanıtım:


Kitabın adı: İyi Uykular Sevgilim
Orjinal adı: Sleep Tight
Yazarın adı: Rachel Abbott
Yayınevi: Altın Kitaplar 
Basım:  1. Baskı, Şubat 2016
Alınan tarih: 19 Şubat 2016
Sayfa: 350
Fiyatı: 20₺
Puanım: 7/10


Arka kapak:


Olivia Brookes çocuklarının ve kocasının kayıp olduğunu bildirmek için polisi aradığında onları bir daha asla göremeyeceğinden korkuyordu. Korkması için de çok geçerli nedenleri vardı. Çünkü Olivia’nın yaşadığı ilk trajedi bu değildi. Şimdi, iki yıl sonra Başmüfettiş Tom Douglas’a bir kez daha bu aileyi soruşturma görevi verilmişti, ama bu defa ortadan kaybolan Olivia’ydı. Bütün bulgular o sabah kadının evinde olduğunu gösterse de arabasının garajda, anahtarların da mutfak masasının üstünde oluşu akla cinayet şüphesini getiriyordu. Polis başlatmak istediği soruşturma için aileyle ilgili ne bir fotoğraf ne bir telefon ne bir bilgisayar kaydı bulamayınca iş içinden çıkılmaz bir hal almıştı. Ve tüm bunlar akla şu soruyu getiriyordu: Yoksa geçmişi Olivia’nın peşini bırakmamış mıydı?

Yorumum:



Kitap,Olivia Brookes'in kocası tarafından çocuklarının kaçırılmasıyla başlıyor. İlginç değil mi? Bir koca, ortada sorun yokken neden kendi çocuklarını annelerinden kaçırır ki!?

Olivia'nın yaşadığı ilk hadisenin bu olay olmaması da dedektiflerin kafasında soru işaretleri bırakıyorlar.

Hiçbir şey olmamış gibi geri dönen eşi be çocukları için Olivia'nın kafasında cok fazla tedirginlikler oluyo haliyle..

İki yıl geçiyor ve ilginç bir şekilde bu sefer Olivia kayboluyor.

Dedektif durumu ciddiyetle araştırıyor fakat bazı esrarengiz olaylar ve durumlar işi çıkmaza sokuyor. 

Araya girmek istiyorum burada. Kitabı okurken, dedektifle ilgili olan bölümlerin biraz fazla uzatıldığını düşündüm. Benim için ortada bir dedektif varsa, o dedektifin hayatını okumayı çok fazla sevmiyorum.

Kitap, beni şaşırtmadı. Acıkcası yazarın tes köşe yapmasını bekledim ki olayların kimin başının altındam cıktığını ilk bölümlerden birinde, sadece tek bir cümlede anlıyorsunuz. Eminim ki herkes o cümleyi okuduktan sonra "tamam olay bu" demiştir.

Kitabın anlatımı oldukca basit ve akıcıydı. Polisiye seven birisi olarak kitabı sevdim. Fakat beni çok yüksek bir şok etkisine alamadı. Bazı olaylar vardı değinilen. Yazarın bunların üzerine daha çok düşmesini ummuştum ama olmadı.

Yine de kötü bir kitap asla değildi. Sadece, keske daha farklı bir şekilde olay çözümlenseydi diyorum hepsi bu:)



Spoiler!!!

Olivia'nın basına gelen ilk hadise değil. Daha öncesinde de sevgilisinin basına bir şey geldiğini iddia etmiş. Bir Müslüman genç olduğu icin de polisler başlarda olayın üzerine düşmemişler. Polisler adamı arka sokaklardan birinde dayak yemiş olarak bulacaklarından eminlermiş. Yani!!! Ne demek istiyor burada!! Müslüman olmak yurt dışında bu kadar mı sorun!! Bu birkaç satırı okumak bana bir cok şey anımsattı. Sinirlendim cidden. Yazılacak bir sürü şey var bu bir cümle için ama yazacak cümlelerim buraya yakışmaz!! Neyse!!! )

Evet, fotoğraf olayı cok hosuma gitti. Hicbir şekilde Olivia ve cocukların fotoğraflarının bulunamaması şahaneydi bence:) 

Evet daha en baş bölümlerden, olayın tamamen Olivia'nın kocasının yüzünden olduğumu anlıyorsunuz. Kitapta 36. Sayfada kocası tam olarak şu cümleyi kullanıyor: "Eğer beni terk edeceke olursan Olivia..." İşte olay tam olarak burada çözülüyor. Yazarın en büyük hatası da bu cümle bence. Keske hiç bunu yazmasaymıs diyorum:)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder