11 Şubat 2016 Perşembe

Kurban- S. J. Bolton

Tanıtım:

Kitabın adı: Kurban
Orjinal adı: Sacrifice
Yazarın adı: S. J. Bolton
Yayınevi: Pegasus
Sayfa: 480
Basım: 2. Baskı Şubat 2012
Alınan tarih: 19 Kasım 2015
Puanım: 8/10


Arka kapak:

Kurban
Doğarsın, Yaşarsın, Ölürler
Tüylerinizi Diken Diken Edecek, Soluk Soluğa Okuyacağınız, Kanınızı Donduracak Kadar Korkunç, Anrenalin Ve Gerilim Dolu Bir Efsane Ve Gerçek...


Doğum uzmanı olan Tora Hamilton'un hayatı Shetland'a taşındıktan ve taşındığı evin bahçesinde genç bir kadının cesedini bulduktan sonra çok değişir. Tora bu cesedin arkasındaki gizemi çözmek için uğraşırken kendini tehlikeli, tuhaf ve gizemli bir dünyanın içinde bulur. Kadının kalbi sökülmüştür ve kadının üstüne korkunç Trol efsanesini anımsatan işaretler kazınmıştır. Efsane ile gerçeği yan yana getiren esrarengiz olayların arkasındaki sır nedir?


"Gizemli bir efsaneden esinlenen KURBAN, kanınızı donduracak büyüleyici bir gerilim romanı.
S. J. Bolton kesinlikle takip edilmesi gereken bir yazar."
-Tess Gerrıtsen


'Olağanüstü bir şekilde tasarlanmış, tedirgin edici... Bu çıkış romanı bir bestseller olmayı hak ediyor.'
-The Tımes
 

'Başından sonuna kadar tutkunu olacaksınz. Sürükleyici bir roman."
-Lıterary Revıew


'Gerilim romanı olarak harika bir çıkış: Tempolu, etkileyici ve dolu dolu.'
-Crımesquad


'Bu kitabı okuduktan sonra S. J. Bolton'un bir sonraki kitabını sabırsızlıkla bekliyorum."
-Sımon Beckett



Yorumum:

Kitap şöyle bir giriş ile başlıyor;


Evet Shetland Efsanesinin ne olduğunu bilen varmı bilmiyorum ama bende şimdi kitaba başlıyorum ve efsaneden esinlenilen bu kitabı ciddi anlamda merak ediyorum. Kitap umarım efsaneyle ilgili bilgiler de verir.. Bakalım bizi neler bekliyor bu kitapta:)

Kahramanız bir doğum uzmanı olan Tora Hamilton. Tora, Shetland'ta taşınıyor ve atını ölünc onu gömmek için kazı yaparken bir kadın ceseti buluyor. Ama ceset çok kötü durumda. Kalbi sökülüp alınmıs ve cildinde değişik işaretler var.

( Burada araya girmek istiyorum. Evet, ben bilimkurgu ve fantastik türlerini de her ne kadar cok sevsem de, gerçeğe yakın ve bilimsel acıklamaları olan kitaplar daha da ilgimi cekiyor. Kimya okuyan birisi olarak ciddi anlamda bilimsel olaylar daha cok ilgimi ceker bir sayısalcı olarak. Burada örneğin bir doğum anlatılıyor. Bu doğum o kadar net şekilde gercek terimlerle acıklanmış ki, kendimi doğumu yaptıran doktor gibi hissediyorum. Bu da kitaba daha güzel bakmama sebep oluyor. Ayrıca, cocuklugumdan beri Adli Tıp Uzmanı olmak isterdim. Otopsi yapmak bence muhteşem bir olaydır. Gözünüzün önünde bir beden var ve siz onu resmen okuyorsunuz. Muhtesem bir olay bu. Bunu Dan Brown kitaplarında da sıkca hissediyorum. Mesela, olay bir kurgusan ibaret ama, verilen örnekler, acıklamalar, yerler tamamen gercek olunca da insanın daha da ilgisini çekiyor bu durum. Yani benim ilgimi cekiyor. Sizleri bilemem:) Wulf Dorn kitapları, aynı şekilde favorim olmalarındaki en temel sebep, insan beyninin aslında ne kadar güçlü olduğumı bize göstermelerinden. Ben bu tarz kitapları çoğu insan gibi okuyuo gecmek icin değil, bilgi edinmek ve beynimi yönlendirmek için okumayı daha cok seviyorum.)

Tora, eşiyle beraber Shetland'a taşınıyor. Bir kaçdır oradalar. Eşi Duncan'ın isteği üzerine oraya taşınıyorlar. Doğum uzmanı Tora, bir gün bahçesinde, ölen atını gömmek için mezar kazarken orada bir ceset buluyor. Bir bayana ait olan bu ceset, kalbi sökülmüş ve vücudunda farklı şekiller çizilmiş. Kömürle kaplanmış bir halde gömülmüş. Yani nasıl anlatsam, bölge kömür işleriyle uğraşılan bir bölge olduğu için kadıncağızı kömürle kaplı bir vücutla bulmuşlar.

Herşey basit bir cinayet gibi görünse de Tora'nın hayatı bundan sonra cok değişiyor. Cinayeti araştırırken bulduğu şeyler çok kötü şeyler.

Tora, araştırmaları sonucu öyle farklı şeylerle karsılasıyor ki okurken bazı yerlerde şaşırdım. Gelenek adı altında yapılan şeyleri okumak cok kötü hissettirdi. Bizde böyle durumlar olsa gerici derler bize. Ama yabancılarda olunca gelenek diyolar. Cok ilginc..!!

Güzel bilgiler olan ve güzel bir sonuca bağlanan bir kitap oldu benim için. Bu tarzı seviyorsanız okumanızı tavsiye ederim:)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder