4 Şubat 2016 Perşembe

Yeryüzünün Bilgeliği- Christopher Scotton

Tanıtım:

Kitabın adı: Yeryüzünün Bilgeliği
Orjinal adı: The Secret Wisdom Of The Earth
Yazarın adı: Christopher Scotton
Yayınevi: Altın Kitaplar
Sayfa: 477
Baskı: Ocak 2016
Alınan tarih: 27 Ocak 2016
Fiyatı: 28₺
Puanım: 8.5/10


Arka kapak:




İnsan tabiatının derinliklerini ve bütün renklerini gözler önüne seren bir kaçış ve iyileşme hikâyesi… En küçük çabanın bile fark yaratabileceğine dair parlak bir umut ışığı…

Yeryüzünün Bilgeliği, yüreklerin bam telini titretecek, hayata ve insana dair güçlü bir roman…

"Olağanüstü bir ilk roman..... Elimden bırakmak istemedim." —JOHN GRISHAM

"Adrenalin pompalayarak  doruk noktasına tırmanan, şiirsel bir dille yazılmış sıra dışı bir eser." —USA Today

"İnsanları, mekânları, yitirilen değerleri, aşkı, uzlaşmayı ve kefareti anlatan güçlü, destansı bir roman." —KIRKUS REVIEWS


Yorumum:

Kitabın ilk sayfası bizi muhteşem ve anlamlı bir girişle karşılıyor:

Kömür her şey demekti.


Kitap, 15 yaşlarındaki kahramanımızın ağzından anlatılıyor. Kevin Gilloory. Kardeşinin beklenmedik ve sarsıcı ölümünden sonra aile hayatı tepe taklak olmuş durumda. Babası bu durumdan hep onu suçluyor. Annesi ise içine kapanmış bir halde..

Bu durumdan bir nebze de olsun kurtulmaları umuduyla büyükbabalarının yanına gidiyorlar. Yazı orada geçirmek üzere.

Büyükbabasının yaşadığı bölge, kömür madenlerinin olduğu bir yer. Kırsal ve güzel bir yer.

Kevin, kardeşinin ölümünden sonra, herkeste etki yaratan bu olaydan oda birşeyleri yakarak kurtulmaya çalışıyor gibi. Tabi bu durum küçük yada büyük çaplı hasarlara da neden oluyor.

Araya girmek istiyorum, Kevin'in dedesi gercekten harika birisi. Yaşının da verdiği olgunlukla torununu gerçekten olabildiğinde güzel yetiştirmeye çalışıyor. Ona önerdiği kitaplar.. Define Avcısı, Sineklerin Tanrısı, gercekten ilgi cekici başyapıtlardan. Kevin yavaş yavas bu dünyaya da ayak atıyor.

Çevrede çıkardığı ufak tefek yangınlar esnasında bir de arkadaş ediniyor kendine. Buzzy Fink.. Ben bu cocuğu da çok sevdim. Tam olarak taşra bölgesi çocuklarının özelliğini taşıyor. Zeki, akıllı ve herşeyden haberi olan birisi. Kevin'in cıkardığı yangınları kontrol almaya çalısıyor. Bir şekilde arkasını kolluyor diyelim.

Kitap 70 sayfa kadar beni cidden yordu. Hızlı okunan bir kitap değil ama ciddi anlamda cok fazla kafamda merak uyandırdı ve kitabı elimden bırakıp birşeyler yaparken sürekli aklıma geldi. Kevin'in yanında gibi hissettim kendimi. Yazarın tasvirleri ve etrafı güzelce anlatması, beynimde gerçekten güzel bir sahne canlandırdı. Film serisi gibi akıp gitti kitap.


Kitapta bir sürü alınacak ders var. Kitap öyle tatlı ki.. İnsanoğlunun doğadaki en vahşi hayvan olduğunu bize tüm cıplaklığıyla gösteriyor. Irkçılık benim en nefret ettiğim olgu. Bazı unsurları okumak bu konuda canımı sıktı ve yaramı deşti. Ayrıca ciddi anlamda bir doğa düşmanlığı olan insanlar vardı. Kendi ellerimle onları boğmak istedim. Para uğruna yapılan bunca zulüm neden? 

Bir çocuğun gözünden anlatılan bu farklı toplumsal olgular, malesef ki her zaman hayatımızdalar. Üzülerek bunu söylüyorum. Bir gün gelecek ve doğa ona yaşattıklarımızdan dolayı bizden intikam alacak evet!!

Oksijenimiz bitince, hastalıklar artmaya başlayınca, o kazandığınız paralarda işe yaramayacak!!

Homoseksüel olaylarından da bahsediliyor kitapta. Acıkcası bu konı benim da cok hosuma giden bir olay değil. Bana ciddi anlamda ters geliypr bu durum. Fakat insanlara saygı duyuyorum. Sectikleri renklere saygı duyuyorum. Bu tür olayların yabancı bir insanın ağzından bu şekilde yazılması beni sasırttı. Demekki bazı kültürler de hala bu olguya olumlu bakmıyorlar. Din farketmiyor. Bu onlar icin de olumsuz bir durum.

Paul'un durumuna okurken gercekten üzüldüm. Onu zaman zaman, Burma Günleri'ndeki doktora benzettim. İkiside idealleri uğrunda vr savundukları uğrunda bazı fedakarlıklarda bulundular.. Kaderleri aynı bence.. Her zaman kötüler kazanıyor  malesef.. Üzgünüm Paul..

Kitap beni cok etkiledi, sonu hele sonu muhtesemdi. Okuduğum en güzel sonla bağlanan bir kitaptı. Tavsiye ediyorum mutlaka okuyun:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder