6 Şubat 2016 Cumartesi

Semerkant Tılsımı- Jonathan Stroud

Tanıtım:

Kitabın adı: Semerkant Tılsımı
Orjınal adı: The Amulet of Samarkand
Yazarın adı: Jonathan Stroud
Yayınevi: Arkadaş
Seri sayısı: 3
Seri sırası: 1
Sayfa:471
Baskı: 2015 3. Baskı
Alınan tarih: 10 Ocak 2016
Puanım:

Arka kapak:


Büyücülerin yönetimindeki günümüz Londra'sı.*

Çalışan bir tılsım.*

Bir entrika, cinayet ve intikam öyküsü.* 

Bartimaeus üçlemesinin ilk kitabı.*

Onlar öyle sansınlar... aslında bütün işleri biz demonlar yaparız.^

Ben yapmadım... Yani, şey, peki. Yaptım ama benim suçum değildi. Zorla yaptırıldı. Kim mi yaptırdı? Ah, işte bunu sormayın bana.^

Ve benim, gösterinin yıldızı Bartimaeus'un öyküsü.^

Olağanüstü başarılarım ve serüvenlerim öylesine muhteşem ve sayısız ki tek bir kitaba sığması düşünülemez.^
...............................................................

Nathaniel geleneksel büyü sanatını öğrenen on bir yaşında bir büyücü çırağıdır. Acımasızlık ve hırsta rakip tanımayan büyücü Simon Lovelace ile karşılaşana dek her şey yolunda gider. Lovelace'in kendisini herkesin önünde zorbalıkla cezalandırarak aşağılamasından sonraysa, Nathaniel eğitimini hızlandırmaya ve yıllar sonra öğreneceği büyüleri tek başına ve hemen öğrenmeye karar verir. İntikam hırsı içinde en zor büyülerden birinde ustalasarak, kendisine yardımcı olması icin bes bin yasında bir cin olan Bartimaeus'u çağrır. Ancak Bartimaeus'u çağırmak ve onu denetim altında tutabilmek aynı şey değildir. Nathaniel, Lovelace'in en değerli hazinesi Semerkant Tılsımı'nı calmak için cini yolladığında, kendini büyülü bir casusluk, cinayet ve isyan kasırgasının içinde bulur.




Yorumum:

Kitabı çok sevdim. Nasıl bir yorum yazsam bilmiyorum. Aslında yorumu zor bir kitap. Yani bir olay etrafında dönüyor kitabın konusu..
Evet, Nathaniel 11 yaşında bir büyücü çırağı. Onu eğiten büyücü Simon Lovelace, acımasız bir adam ve Nathaniel'a karsı cok sert. Güçlü bir büyücü ayrıca. Nathaniel ise sadece 11 yaşında ve büyü yeteneğini yeni yeni keşfeden yeni yeni öğrenen bir çocuk. Bir takım olaylardan dolayı Lovelace'e kızıyor ve onun elinde olan Semerkant Tılsımı'nı (bu tılsım cok güçlü) çalması için bizim sevgili Cin'imiz Bartimaeus'u çağrıyor. 5000 yasındaki cinimiz geliyor ve işler bir anda değişiyor. kitapta sevdiğim en temel şey Bartimaeus'un dipnot konuşmaları oldu okurken keyif aldım cidden. Kitapta sevmediğim sey ise bence kitap çok uzatılmıstı. Evet cok güzel ve kolay okunan bir kitap ama 471 sayfalık bu kitap bence 250-300 sayfadan fazla olmamalıydı. Haaa sakın sıkıldığımı sanmayın. Okurken cok keyif aldım fakat bazı ayrıntıları okumak gereksiz geldi hepsi bu.. Bu üçlemenin ilk kitabı ve tavsiye ediyor muyum? EVET


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder