14 Şubat 2016 Pazar

Tuzak Ölüsü- Charlaine Harris

Tanıtım:

Kitabın adı: Tuzak Ölüsü
Orjinal adı: Deadlocked
Yazarın adı: Charlaine Harris
Yayınevi: Artemis
Seri adı: Bir Güneyli Vampir-Sookie Stackhouse
Seri sırası: 12
Sayfa: 417
Fiyatı: 22₺
Puanım: 9.5/10

Arka kapak:


TUHAF VE SEKSİ GARSON SOOKİE STACKHOUSE'A KAPILMAMANIN YOLU YOK. BİZİ DE AL SOOKİE! BİZİ DE!


Louisiana( ve Arkansas ve Nevada) vampir kralı Felipe de Castro şehre geldi.
Yani bir parti sırasında, Eric Nortman'ın ön bahçesinde, bir insan cesedi bulunması için çok kötü bir zaman. Özellikle de ölen kadınının kanı yeni içildiği için.


Eric'in şüpheli duruma düştüğü cinayeti çözmek Sookie'yle Beşinci Bölge sorumlusu Bill'e düşüyor. Sookie, en azından bu kez, ölen kızın kaderinin kendisiyle ilgili olmadığını sanıyor. Ama yanılıyor elbette. Öyle bir düşmanı var ki, tahmin bile edebileceğinizden bile tehlikeli. Ve söz konusu düşman Sookie'nim hayatını mahvetmeye kararlı.


Sookie bir yandan cinayeti çözmeli, bir yandan da kendi içlerinde problemler yaşayan peri akrabalarının arasını düzeltmeli. Ve son olarak bir problem daha. Büyükannesinin ona bıraktığı sihirli obje. Üstelik Sookie'ye kalbindeki en büyük ve tek isteği verebilecek bir gücü var. Ama sorun şu ki, Sookie neyi- yada kimi- istediğinden emin değil.



................................................................

Öncelikle, serinin sıralamasını paylaşmak istiyorum;

1. Gündüz Ölüsü
2. Şehir Ölüsü
3. Kulüp Ölüsü
4. Cadı Ölüsü
5. Yılın Ölüsü
6. Ölüler Ölüsü
7. Hepimizin Ölüsü
8. Kötünün Ölüsü
9. Peri Ölüsü
10. Aile Ölüsü
11. Patron Ölüsü
12. Tuzak Ölüsü


................................................................

Yorumum:

Öncelikler vampir serilerinden en sevdiğim iki seriden birisidir Güneyli Vampir Serisi. Hiçbir kitabından sıkılmadan okuduğum bir seridir. 2009'da keşfettim bu seriyi ve o yılda beri çıkan her kitabını, çıktıkları an aldım. Bu kitabı da yayınevi duyurduğu an siparişimi verdim. Sookie Stackhouse benim için cok güçlü bir karakter. Çok eğlenceli ve gercekci bir karakter. Mesela, çoğu kitapta karakterler süper zengin falan oluyorlar. Yani maddi sorunları olmuyor. Ama Sookie öyle değil. Yer yer bazı kitaplarında maddi zorluklar yaşadığını seriyi okuyanlar bilirler. Ayrıca, seri ilerledikce karakterler cidden cok olgunlaştı. Tamam 2009'da ilk kitabı okumuştum. Haliyle çoğu olaylar net şekilde kafamda canlanmıyorlar ama karakterleri düşündükçe hepsi çok gelişti ve değişti.

Benim icin bu seride iki karakter vardı ki cidden onlara ait bölümleri okumak bile beni sinir krizine sokuyordu. Jason ve Tara..

Jason, Sookie'nin ağabeyi. İlk kitapları düşünüyorum da cidden baş belası bir tipti ve sorumsuzluklarının, çapkınlıklarının haddi hesabı yoktu. Ama 12. Kitapta Jason'a dönüp bakarken onun olgunlaştığını ve abi gibi davrandığını görmek çok güzeldi.

Tara, Sookie'nin yakın arkadaşı. İlk kitaplarda gercekten böyle her an 
Sookie'nin kuyusunu kazacakmış ve ona yamuk yapıp düşman birliklerine gececekmiş gibi hissettiriyordu bana ama artık onun da bir ailesi var ve ikizleri olacak..!!

Ahhh peki sevdiğim karakterlerle ilgili neler gelişti tüm seri boyunca?!

Eric, Bill, Sam.. Üç cesur erkek üçü de favorim.. Üçünün de her anını her olayını okumak çok çok zevkli.

Eric, bence o tam bir aşk adamı. Bir kadını tavlamasını ve ona güzel hissettirmesini çok iyi biliyor. Ayrıca hepimiz onun ne kadar iyi bir partner olduğunu da her şekilde okuyoruz kitaplarda:) Ben ilk kitaplarda Eric için Sookie sadece bir günübirlik ilişkiden ibaret olarak kalır sanıyordum ama Eric cidden beni o konuda şaşırttı. Sookie'ye bence ciddi anlamda sadık ve kim ne derse desin onu kıskanıyor ve onun için herşeyi yapar..

Bill, bence o serinin başındaki kitaplarda daha aktif ve daha güçlüydü. Zamanla Eric'in gölgesinde kaldı ve kitaplardaki olaylardan uzaklaştırıldı. Ben Bill'in bu duruma düşürülmesinden hiç hoşnut değilim. Hatta kacıncı kitaptaydı hatırlamıyorum ama Sookie ile net şekilde ayrıldıktan sonra sanki Bill bir anda kitabın ana karakteri olmaktan cıktı gibi. Fakat, ne olursa olsun her zaman Eric'e sadık olması, yeri gelince onun arkasını kollaması cidden süper. Bill'de çok güçlğ bir karakter bu serideki.

Sam, ahhhh yaaa!! En sevdiğim karakterlerden bir diğeri de Sam. Ciddi anlamda esprilerini ve Sookie'ye olan yaklaşımı ve tutumu bence pahabiçilemez şekilde Sookie'nin en büyük şansıydı. Sam'da serinin baslarındakinden daha aktifleşti ilerleyen kitaplarda ve suan kitaplarda cok daha büyük bir role sahip. Onun mutlu olmasını cok ama cok istiyorum bence gercekten hakediyor.

Pam, evet ondan bahsetmezsem olmaz. Ben onu da cok seviyorum ve bence ciddi anlamda cok komik bir karakter. Ayrıca ilk bahsedildiği kitapta onu bir süre erkek sanmıştım. Sonra kadın olduğunu anlayınca şok olmustum:) Yani nasıl bir kafayla onu erkek sandım aklım almıyor:) öyle işte.. Pam, Eric'in cocugu ve güclü yardımcılarından birisi. Cok dobra bir karakter ve ciddi anlamda Eric'e sadık. Bence onun cocuğu olmasa da ona her zaman sadık olurdu. Karakteri o konuda cok güclü bence. Neden bilmiyorum ama hep böyle Pam ve Sam'in ciddi bir diyalog yaşamasını bekledim tüm seri boyunca. Hatta sevgili olsalar benim için farklı bir heyecanlı olurdu sanki:) Öyle bir düşüncem vardı hep ve sanırım serinin sonuna bir adım kala da bu hayalimin gercekleşme olasığı sıfıra yaklaşıyor:)

Sanırım söylemem gereken ufak tefek şeyler bunlardı. Şimdi kitabın yorumuna geçebilirim.. :)


Evet, Sookie'nin yarı peri olma olayını hic sevemiyorum baştan beri nedense. Ayrıca hala insanların içinden geçenleri okumakta usta. Ayrıca hala başımı nelaya sokmakta bir numara:)

Victor'un ölümüyle ilgili sorular sormak icin gelen vampir kralı Felipe için düzenlenen bir parti sırasında, kapının önünce bir ceset bulunuyor. Kanı dibine kadar içilmiş bir insan cesedi. Tabi, bu durumdan birkac dakika önce Eric kızın tadına baktığı için ciddi anlamda şüpheli durumuna düşüyor Eric. Neden herşey onu bulmak zorunda aklım almıyor. Kızın ölümü insan ve vampir ve kurtadamlar gibi tüm doğaüstülerin ilgisini cekiyor çünkü bu durumun yaşanması büyük bir düşmanın ortaya cıkmasını işaret ediyor. Tabi merak etmeyin Sookie ile alakası yok bu durumun.. Desem kaç kişi inanır orasından emin değilim işte:) Bu arada Alcide, iyiden iyiye sinirimi bozmaya başladı. Ne yaptığıni çözemiyorum artık. Sam, senin icin ne yazsam spoi olacak üzgünüm. Kitap yine şahaneydi. Gelisen olaylar çok fazla heyecanlıydı. Bir sonraki kitap ne zaman cıkacak acaba:/




5 yorum:

  1. diğer yani son kitabın ne zaman çıkacağıyla ilgili bir bilgin var mı?Çünkü önceki kitapla bu yeni çıkan kitabın arasında 2 sene gibi uzun bir süre var.Güncellemeni bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yayın evi yakında cıkarır dıye dusunuyorum cunku yazarın yenı serısını basmaya basladılar ve bunu cıkarıp serıyı bıtırırler bence

      Sil
    2. Son kitap cıktı. görmediysen diye cevap vermek istedim tekrardan:)

      Sil
  2. Kitabın pdf'ini paylaşır mısın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef paylaşamam ama sitelerde bakarsanız belki bulursunuz. ben bu tarz pdf epub gıbı olayları pek bilmiyorum:)

      Sil