23 Kasım 2015 Pazartesi

Ejderha Dövmeli Kız- Stieg Larsson

Bu kitaba nasıl bir giriş cümlesi yazacağım bilemiyorum. Kafam karman çorman ve ben ciddi anlamda sözcükleri toparlayıp cümleler kuramıyorum. Kaç kere yazıp sildim bu yorumu bilmiyorum...
Evet kitap aslında Stieg Larsson tarafından üç kitap olarak yazılmıs fakat yazarın ölümünden sonra David Lagercrantz tarafından dördüncü kitap yazıldı.. Tabi ben daha birincisini okuyorum..:/ olsun gec olsun güc olmasın demişler..





Kitap önce yaşlı bir adama her yıl düzenli olarak gönderilen ve kimin gönderdiği belli olmayan, hiçbir delil bile bulunamayan ve buna ek olarak da çok çok nadir olan çiçeklerin gönderilmesiyle başlıyor..

Sonrasında Mikael Blomkvist adındaki Millennium dergisinin ortağı olan kahramanımızın başına gelen suçlamalarla aldığı cezayla devam ediyor kitap...

Sonrasında da esas kızımız olan Lisbeth Salander karşımıza çıkıyor. Lisbeth bildiğiniz şu değişik, sıradışı tiplerden. Kısa saçlı, zayıf yapılı.. Burnunda ve kulaklarında piercing( böyle mi yazılıyor? ) olan sıradışı giyinen birisi. Görüntüsünğn aksine aşırı derecede zeki ve bilgi toplama ustası birisi.. Armansky adındaki bir adamın şirketinde çalışıyor ve ondan  aldığı işleri yapıyor. Kısacası zeka küpü. Bir sürü ipucu ve olaylarla ilgili delil topluyor ama kimse nasıl toplandığını bilmiyor. Meslek sırrı diyelim biz ona kısacası... :)



Mikael'in suçlamalarını da güzel bir fırsata dönüştürmek isteyen Henrik Vanger, 40 yıl önce 16 yasındayken kaybolan yeğenine neler olduğunu bulması için Mikael ile bir yıllığına anlaşıyor.. 
Adamcağız resmen yeğenine neler olduğunu öğrenmek için çıldırıyor! 
Mikael, bir yıl boyunca adam için çalışacak ve yüklü bir maaşın yanında bir de tüm kariyerini engelleyen adamın pisliğini acığa cıkaracak bir bilgi alacak. Bundan daha iyi ne olabilir ki?

Kitapta ben açıkcası Lisbeth tam düşündüğüm gibi, başlarda pasif gibi görünse de şahane bir kişiye dönüşüyor. Ailesinden dolayı mutsuz bir cocukluk geçirmiş ve bir sürü koruyucu aile değişmiş. 

Sonunda bu cinayetle beraber Mikael ve Lisbeth sonunda bir araya geliyorlar ve cinayeti çözmek için kolları sıvıyorlar..
Bir aile sırrı hiç bu kadar tehlikeli olmamıştı...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder