19 Kasım 2015 Perşembe

18 Saat- Ertürk Akşun

Kitabın ilk sayfaları, okuyacağımız karakterleri tanıtıyor. Bence böyle bir giriş şahane olmuş. Ben coğu kitapta kim kimdi diye sürekli kafa karısıklığı yaşıyorum malesef. Ki cok unutkan birisi olduğum için de isimler falan aklımdan ucup gidiyor. Bu nedenle yorumumu da kitabı okurken canlı canlı gireceğim. Okuyacaklarınızı, kitabı ilerleyerek hissettiklerimle yazıyorum.. Evet...

Nadir ve Özge... Mutlu evlilikleri olan bir çift. İki çocuklarıyla beraber mutlu bir tablo çiziyorlar.

Tolga ve Sema... Mutlu değiller aslında. Tolga kendine güvenmeyen  ve bir işe yaramadığını düşünen birisi. Tolga'ya yer yer kızdım. Sema'ya davranışları ve sözleri bence çok üzücü. Az biraz kendine gel be adam! 

Berrak, evliliklerinde hiç mutlu olamamış birisi. Üç evlilik yapmıs ve aradığı ilgiyi görememiş.

Melisa, idealist bir mimar. Yeni mezun olmuş. Tolga ve Nadir'le tanışması onun mesleğindeki şansı. Eşini kaybetmiş. Geçmişine bir sünger cekme amacında.

Ganimet, eşinden şiddet gören bir kadın. Kaynanası da tabi olaylara tuz biber ekiyor.

Burada araya girmek istiyorum. Kitap 65 70 sayfalık bir sürede karakter tahlili yapıyor. Başta da dediğim gibi bu ciddi anlamda çok güzel olmuş. Çok karakterli bir kitap karsınızdaki. Sanırım birilerini unuttum karakterlerden ama anlamadım neyse:)

Kitaptaki herkes, hemen hemen herkes mimar ve onların eşleri yada eski eşleri etrafında geçiyor. Gezi Parkı olaylarına fazlaca değinilmişti. Ben genelde kitaplarda siyasi olayları okumayı sevmiyorum. Neden bilmiyorum ama dağ sok farketmez bence romanlarda değinilmemeli. Fakat yazarımız olayı abartmamıştı yerli yerinde değinmişti olaylara. 
Kitapta en sinir olduğum kişi Tolga oldu. Yani bence fazla uçarı birisi ve okuduğunuzda da anlayacaksınız ki biraz fantazilerine düşkün:) 
En cok Nadir ve Özge'yi sevdim. Ne olursa olsun birbirlerine olan aşkları çok güzeldi. Evliliklerinde yasadıkları ilişkiler bence yerli yerindeydi ve okurken mutlu oldum.
Olaylar bir anda sarpa sarıyor ve koktelyde herkes kendini bir olayın içinde buluyor. Ölüm kalım mücadelesi veriyorlar ve hayatları değişiyor. Kitabın son satırlarında da hepsinin bu olaydan sonra nerelerde olduğunu okuyorsunuz ve bu da insanın kafasında soru işareti bırakmadan romanı güzel bir sonla bitiriyor...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder