17 Haziran 2016 Cuma

Tüm Sırların Sahibi Kız-M.R. Carey

Tanıtım


Kitabın adı: Tüm Sırların Sahibi Kız
Orjinal adı: The Girl With All The Gifts
Yazarın adı: M. R. Carey
Yayınevi: Pegasus
Baskı: 1. Baskı Nisan 2016
Alınan tarih: 26 Mayıs 2016
Sayfa: 413
Fiyatı: 29.90₺
Puanım: 9/10


Arka Kapak:


Her sabah Melanie’nin hücresine askerler giriyor. Biri üzerine silah doğrulturken, diğeri kızı tekerlekli sandalyesine bağlıyor; boyun, kol ve bacak kayışlarını sıkıyor… Ardından diğer çocuklara katılması için Melanie’yi sınıfa götürüyorlar. Ve bu her sabah böyle devam ediyor.
 
Ta ki bir numaralı denek, Doktor Caldwell’in laboratuvarına çağrılana dek…
Ve işte o gün, Pandora’nın ölü çocuklarının yeniden doğduğu gün olacak.
 
“Distopyaya deha dolu ve yaratıcı bir nefes daha katıldı.” Kirkus 
 
“Orijinal, gerilim dolu ve çok güçlü bir roman.” The Guardian
 
“Ürkütücü, hızlı tempolu bir roman ama insanın kalbini ısıtan bir yanı da var.”   Marie Claire
 
“Bilimkurguyu kendine yakın hissetmeyenlerin bile okuması gereken harika bir yapıt.” io9com
 
“İnsanı şaşkınlığa uğratıyor. Son sayfasına kadar ne olacağını merak etmekten kendimi alamadım. İnsan olmanın ne demek olduğunu sorguladım. Mükemmel.”  Naomi Alderman
 
“Carey, uçurumun kıyısına gelen dünyanın bir resmini çizmiş. Bir solukta okuyup bitirmekten başka hiçbir şey yapamadım.” 
Boing Boing
 
“Capcanlı tasvirlerle dolu ve şaşırtıcı derecede dokunaklı.”  Metro
 
“İnsan olmanın manasının tam orta yerine nişan alan sürükleyici bir bilimkurgu.” Psychologies
 
“Mükemmel bir sonla taçlandırılmış, sürükleyici bir roman.” Samantha Shannon 
 
“Şoke edici sonuyla tam bir şaheser.” FABULOUS - SUN magazine
 
“Sizi kendisine esir edip zincirlerinizi asla bırakmayacak.” John Ajvide Lindqvist 
 
“Samimi ve amansız bir öykü. Gerilimin dozu hiç düşmüyor.” Joss Whedon
 
“Son sayfasına kadar diken üstünde oturmaya devam edeceksiniz.”  ELLE 

“Karmaşık, dokunaklı, umut dolu ve zekice kurgulanmış bir roman. Gizem dolu.” Harper's Bazaar

“Şahane. Elinizden bırakamayacaksınız.”  Sunday Times

“Dokunaklı bir hikâye, herkese tavsiye edilecek türden.”  Scifinow

“Sayfaları çevirirken nefes almayı unuttuğum anlar oldu.”  Booktopia

“Hem duygu hem de gerilim dolu harika bir roman.”  Mindfood

"Bu yıl yalnızca bir kitap okuyacaksanız bunu okuyun.”  Martina Cole
 
“O kadar sürükleyici ki elinizden bırakamayacaksınız.”  i09com
 
“Harikulade.” The Daily  Telegraph
 
"Eşşiz ve ürkütücü." Booklist
 
“Tam bir başyapıt.” Sun
 
“Hafızalardan silinmeyecek.” Vogue




Yorumum:


Okuduğum en iyi kurgulardan birisiydi.  Çok fazla distopya sevmem ben. Fakat bazı distopyalar da favorilerim arasındadır. Mesela, Cesur Yeni Dünya.. Mesela, Labirent serisi..

Hele ki Labirent serisi. Okuduğum en sağlam serilerdendi.

Tüm Sırların Sahibi Kız, tam olarak Labirent serisini okurken hissettiğim heyecanı, keyfi, mutluluğu bana hissettirdi. 

Bu kitap ciddi anlamda Labirent'in ana kurgusuna benziyordu. Sanırım yazar biraz da olsa ondan etkilenerek bu kitabı yazmış. Bence çok güzel olmuş. Bir kaç benzerlik haricinde kurgu çok sağlamdı ve kitap favorilerim arasında girdi. Labirent'i okuyanlar zaten yorumumu okuduktan sonra benzerliklerini az çok anlayacaklardır.

Bir askeri üst var. Gençler burada belirli dersler görüyorlar. Eğitim alıyorlar. Fakat çok ağır şartlar var. Derslere giderken elleri ayakları her şekilde bağlanıyor ve hareketsiz şekilde derslerini geçiriyorlar.

Melanie, burada olan gençlerden birisi. Çok zeki. Bir dahinin zekasına sahip. Çok fazla sorguluyor ve öğrendiği şeyler üzerinden kendince istatikler yapıyor.

Bu askeri üs, ciddi önlemlerle çevrili bir yer. Dışarıda Açlar var. Bir çeşit hastalığa yakalanan insanlar. Ölüden farkları yok. Zombi gibi canlandılar kafamda.

Üsteki çocuklar aslında denek. Bu hastalığa yakalanan fakat konuşabilen, düşünebilen,öğrenebilenler. Bu durumu farklı gören insanlar da onların üzerinde deneyler yapıyorlar ve durumun neden böyle olduğunu anlamaya çalışıyorlar.

Kitapta bazı eksiklikler vardı. Evet, yer yer bunları hissettim ama çok fazla da gözüme batmadı. Bence ciddi ciddi kitabın devamı gelmeli. Yoksa kitaptaki bazı şeyler kafamda eksik kalmış olacak..

Kitaptaki tüm karakterleri çok sevdim. Bence okuduğum en güzel karakterlerdendiler.

Çavuş, askeri geçmişine ve askeri eğitimine rağmen ne kadar keskin bir karakter olsa da onun içindeki naif insanı görmek güzeldi.

Doktor Caldwell, başlarda beni ne kadar deli etse de kesinlikle yaptığı çoğu şeyde ve aldığı çoğu kararda ona hak verdim.

Öğretmen Justineau, bence en iyi karakterlerdendi. Dik başlılığı ve düşündüklerini söylemekte ve yapmaktaki keskinliği taktir edilecek düzeydeydi.

Melanie, baş karakter olsa bile bu kitapta nedense en az sevdiğim karakterdi. Ben bu kitaptan bir puan kıracaksam onu kesinlikle Melanie'den kırarım. Bence en keskin karakter olması gerekirken çok çekinik kaldı ve bu beni sinirlendirdi. Ben kitap boyunca onun daha net hikayenin içinde olmasını bekledim. Fakat onun durumu göz önünde bulundurulunca yazarın onun için yazdığı bu hikayedeki yeri gayet yerindeydi ama ben onu daha keskin ve net bir karakter olarak okumayı daha çok isterdim.

Kitabın sonu, bence son gibi değildi. Kesinlikle bir devam kitabı olmalı. Olmalı yani! Ötesi yok! Çok heyecanlı bir yerde bitti ve bence devamı gelmeli. Devamı gelecek mi bilmiyorum ama gelmeli:)

Kitabı severek ve merakla okudum. Bence sizde bir şans verin ve bu kitabı okuyun!! Hatta mutlaka okuyun!!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder