25 Haziran 2016 Cumartesi

Senden Önce Ben

Tanıtım


Kitabın adı: Senden Önce Ben
Orjinal adı: Me Before You
Yazarın adı: Jojo Moyes
Yayınevi: Pegasus
İlk Kapak Baskı: 18. Baskı Mart 2016
Film Kapak Baskı: 1.Baskı Ciltli, Mayıs 2016
Alınan tarih: Ciltli: 20 Haziran 2016
Sayfa: 480
Puanım: 9.5/10


Arka kapak:


Birbirlerine aşktan başka verecek hiçbir şeyleri yoktu…
 
Yaşamın ince detayları Lou’dan sorulur. Otobüs durağıyla ev arasında kaç adım var? Çalıştığı kafeye gelip gidenler nasıl bir hayat yaşıyor? Parlak yeşil elbisenin altına ne renk külotlu çorap giyilir? Onda bu soruların hepsinin cevabı var. Kolayca mutlu olabildiği küçücük dünyasında bilmediği tek şey hayatın çok daha karmaşık soru ve cevaplarla dolu olduğu…

Geçirdiği motosiklet kazasıyla hayatı altüst olan Will uzun süredir karmaşık sorularla meşgul. Bu hayatta diğer insanları mutlu eden küçük şeyler ona biraz olsun keyif vermiyor. Çevresindeki tüm renkler birden griye dönmüş ve böyle bir umutsuzluk içindeyken yapabileceği tek şeyin hayatını sonlandırmak olduğunu düşünüyor.

Peki, asık suratlı, aksi ve geçimsiz Will, Lou’nun rengârenk yaşamıyla karşılaşırsa neler olur? 
 
Mucizelere inanmıyorsanız durup bir kez daha düşünün…
 
“Arkadaşların elden ele dolaştıracağı bir kitap olacak.” The Independent
 
“Gözyaşları içinde koca bir kutu şekerleme yediğinizi hayal edin.” The Oprah Magazine
 
“Bu hikâyeyi kitap bittikten çok uzun bir süre sonra bile hatırlayacak, her daim yanınızda taşımak isteyeceksiniz.”
Romantic Book Lover
 
“David Nicholls’ın çok sevilen Bir Gün romanı gibi Senden Önce Ben de sona ermesini istemeyeceğiniz ve elinizden bırakmakta güçlük çekeceğiniz bir kitap olacak. Bu yürekten hikâye bize yepyeni bir hayata başlamak için asla geç kalmadığımızı anlatıyor.” bookpage.com
 
Senden Önce Ben lezzetli bir sürpriz gibi. Komik, umut dolu ve yürekleri burkuyor. Geceyarılarına kadar sayfaları çevirip duracaksınız. Lou ve Will  kalbinizi ele geçirecek ve kitap bittikten sonra bile orada kalmaya devam edecek.”
Eleanor Brown
 
“Okuduğum en muhteşem kitaplardan biri!” Sophie Kinsella
 
“Bu kitap gözlerinizi açıp dünyaya bambaşka bir şekilde bakmanızı sağlıyor.” C. A. Anderson
 
“Delicesine romantik.” Woman




Yorumum:


Öncelikle yorumuma geçmeden önce bu kitapla ilgili birşeyler söylemek istiyorum. Hayatımda önyargılı olduğum kitaplardan birisiydi Senden Önce Ben. Kesinlike buram buram önyargı kokuyordum yani o derece. Daha filminin çıkacağını bilmiyordum ve sürekli Pegasus'un çok satanlar aratmalarımda en başta çıkıyordu ve 18. Baskı yaptığını görünce dedim bi listeme ekleyeyim. Sürekli erteledim almayı erteledim. Vıcık vıcık bir aşk ktabı okurum diye düşünüyordum ve ben vıcık vıcık kitapları sevemiyorum. Nedense bu kitap bana öyle hissettiriyordu. Sonra dedim oku! Oku yani! Delirdin heralde amacın ne? Oku işte! Beğenmezsen beğenmezsin canım zorla mı? Sonra eski baskıyı sipariş verdim derken Ciltli film baskısı ve kitabın ikincisi olan Senden Sonra Ben'i de aldım ve okumaya başladım.. İşte tam burada önyargılarımın altında ezildim büzüldüm. Şu kadarını söyliyim ki kitap favorilerim arasına girdi. 

................................................................

Şimdi yorumuma geçmek istiyorum:

Kitapta herkesin de az çok bildiği gibi Louisa ve Will'in hikayesini okuyoruz. Lou, basit bir hayat yaşayan ve ufak tefek şeylerden mutlu olan bir kız. İşten eve evden işe gidip geldiği rutin bir hayatı var. Maddi durumları ailecek çok güçlü olmadığı için her daim çalışmak zorunda. Dedesinin hastalığından dolayı annesinin ona bakması gerekiyor. Haliyle evde çok fazla çalışan sayısı yok ve olanlarında gelirleri düşük. Bu nedenle işinden ayrılmak zorunda kalan Lou, iş bulma kurumuna başvuruyor ve evine çokta uzak olmayan kötürüm bir adamı bakmak, ona yardım etmek için dolgun miktarda bir iş buluyor. Başta bu işi kabul etmek istemiyor ama ailevi durumları da belli ve bu işe ihtiyacı var..

Will, bir motosikletin ona çarması sonucu felç kalmış bir genç adam. Zengin ve varlıklı bir ailesi var. Havai bir tip olmasına rağmen, bu durumu yaşadıktan sonra malesef çevresinde pek fazla insan da kalmamış. Durumun yaşattığı ruhsal çöküntüleri var. Bunu yaşayan kimin olmazdı ki zaten! Agresif ve huysuz.. Kimse ona kızamaz ama değil mi?

Lou, bu iş için ne kadar da emin olmasa da bir o kadar da Will'e yardım etmek istiyor. Will'in ailesi ne kadar da maddi olarak her tür desteği verebiliyor olsalar da bilemedim ya bence manevi olarak Will'e destek olmuyorlar ve bu durum çok üzücü bence. Will açısından ise bu durum daha da karanlık..

Birbirilerine ısınan ve birbirlerinin hayatlarını etkileyen bu iki karakteri okumak güzeldi. Will'in Lou'nin hayatını daha güzel bir hale sokma çabaları güzeldi. Onun başkalarını düşünerek yaşamak yerine kendi için yaşamasını istiyor ve Lou'yi sürekli bu konuda destekliyor. Will, yaşadığı ve bulunduğu bu durumla idare ediyor ama aynı zamanda da içten içe yıpranıyor.. Bu durum çok üzücü gerçekten..

Tabiki her güzel şey bir anda tepetaklak olur ya? İşte öyle bir hüzün çöktü içime. Okurken boğazım düğümlendi.. Yapma dedim yazara, etme, durr!! Ama durmadı!!

Bende son sayfayı kapatıp kendimi boş boş duvara bakarken buldum:(

Bu kitabı benim gibi okumayan varmı emin değilim ama varsa kesin okuyun!! Başka da birşey diyemem sizlere!!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder