20 Haziran 2016 Pazartesi

Beklenti-Maggie Stiefvater

Tanıtım


Kitabın adı: Beklenti
Orjinal adı: Linger
Yazarın adı: Maggie Stiefvater
Yayınevi: Pegasus
Baskı: 1. Baskı Kasım 2015
Alınan tarih: 13 Haziran 2015
Sayfa: 384
Fiyatı: 29.50₺
Seri sıralaması: 2
Puanım: 7/10


Arka kapak:


Kurt kafatasındaki insan gözleri bana suyu hatırlatıyordu: Bahar göğünü yansıtan berrak su mavisi, yağmurda bulanmış bir dere kahverengisi, yazın yosun tutmaya başladığında rengi değişen göl yeşili, karla kaplı bir nehrin grisi. Eskiden yağmurla ıslanmış huşların arasından beni izleyen sadece Sam’in gözleriydi fakat şimdi bütün sürünün bakışlarını üzerimde hissediyordum; bilinen şeylerin, söze dökülmeyen şeylerin ağırlığıyla.

özlem.
Grace ve Sam birbirlerine kavuştukları anda, bir daha ayrılmamak için savaşmak zorunda kalacaklarını anlamışlardır. Sam için bu, kurtadam geçmişiyle hesaplaşmak anlamına gelmektedir; Grace içinse gittikçe belirsizleşen bir gelecekle yüzleşmek…

kayıp.
Bir anda dünyalarına giren yeni kurt Cole’un geçmişi ızdırap ve tehlikeyle doludur. Genç adam kendi iblisleriyle savaşırken kurt hayatına kucak açmakta ve insanlıkla bağlarını koparmaya çalışmaktadır.

beklenti.
Grace, Sam ve Cole için hayat iki kuvvet –kurt ve insan– arasındaki mücadeleden ibarettir; aşk ise iki farklı yüzünü hep aynı anda göstermektedir: yürek parçalayan ve mest eden, özgürleştiren ve tutsak düşüren, kışkırtan ve ürküten… Ama üç gencin dünyaları parçalanırken bile beklentileri hep aşk olacaktır…

“Ürperti, hayranların daha fazlasını istemesine sebep olduysa, Beklenti onları kesinlikle yalvartacak.”
Romantic Times





Yorumum:

İlk kitap tamamen giriş ve olayları anlama, karakterleri analiz etme ve tanıma kitabıydı. Hareketi daha azdı ve kesinlikle güzel bir giriş kitabıydı. İlk kitapta Sam ve Grace'in gözünden okuduk olayları. Onların gözlerinden izledik dünyalarını.

İkinci kitap: Beklenti

Kesinlikle beklentilerimi karşıladı. İlk kitapta Sam ve Grace'in anlatımları varken, ikinci kitapta başka karakterler ve olaylarda işin içine girdi. Anlatıcılar arttı ve bakış açıları değişti. Kesinlikle ilk kitaptan daha iyiydi. Cole ve İsabel'in de duygularını okumak, olaylara onların gözünden bakmak ayrıca heyecan katmıştı kitaba. Çünkü ben ilk kitapta onlarla ilgili çok net şeyler öğrenemedim ve onları tanıyamadım. Bu da hikayelerini merak etmeme sebep oldu.

Yazın da gelmesiyle beraber yavaş yavaş kurt formundan kurulan Sam için insani şeylere alışma evresine girdi kitap. Böyle başladı olaylar. Kendine yer edinmeye çalışan Sam, hala kendi içinde saklanmaya çalışıyor.

Grace ve Sam'in birbirlerine olan sevgileri güzeldi. Sam'in kurt olması her ne kadar sıkıntılı ve zorlu bir durum olsa da bence Grace yıllardır onları biliyormuş tanıyormuş gibi davranıyor ve bu benim hoşuma gitmedi. Yani insan biraz sorgulamalı bence. Sam'i seviyorum güzel bir karakter ama Grace nedense beni deli ediyor. Sanırım ondan pek haz almıyorum.

Arkadaşlar, kitabı yorumlamak istiyorum ama kitabın neresinden tutsam spoiler diye bağırıyor çünkü bir yerinden çıtlatsam zaten kitabı az çok çözersiniz ve okusanız da keyiy alamazsınız gibi geliyor bana. Bu nedenle biraz da olsa karakter analizi yapmayı daha uygun görüyorum.

Kitapta Sam ve Grace'in aşkını ve kavuşma azimlerini okurken bir yandan da Cole ve İsabel'i de okuyoruz.

Ben bu kitapyaki kurtların nedense kurt formlarını daha çok sevdiğini sezdim. Genelde izlediğim dizilerde yada okuduğum kitaplardaki kurtlar pek hayatlarından memnun tipler değillerdi. Bh nedenle kitabın bu olayı beni biraz şaşırttı açıkçası. Aslında farklı bir yaklaşımdı. Bence etkili de olmuş.

İsabel'i çok sevdim. Her ne kadar da güçlü bir karaktere ve güçlü bir aileye sahip olsa da içinde bambaşka şeyler yaşayan birisi. İsabel karakterini ben Gece Evi Serisi'ndeki Afrodit'e benzettim. Bazı esprileri ve konuşmaları sürekli onu anımsattı bana ve Afrodit benim favori kadın karakterlerimdendir..

Fantastik öğelerin az olduğu bir seri. Kurtadam teması olmasına rağmen esas tema aşk. Serinin üçüncü kitabında neler olacak bakalım. Yakın zamanda onu da okuyup yorumlamayı düşünüyorum..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder