12 Haziran 2016 Pazar

İkinci Şans-Robyn Schneider

Tanıtım


Kitabın adı: İkinci Şans 
Orjinal adı: Extraordinary Means
Yazarın adı: Robyn Schneider
Yayınevi: Pegasus
Baskı: 1. Baskı Nisan 2016
Alınan tarih: 8 Haziran 2016
Sayfa: 336
Fiyatı: 32,50₺
Puanım: 9/10


Arka kapak:


EN ÖLÜMCÜL VİRÜS BİLE UMUT VE AŞK KARŞISINDA YENİK DÜŞER. ÇÜNKÜ İKİNCİ ŞANSLAR BUNU GEREKTİRİR.
 
Derslerinde son derece başarılı olan Lane, on yedi yaşına geldiğinde kendini, tedavi edilemeyen tüberkülozdan mustarip halde, Latham Yurdu sanatoryumundaki gençlerin arasında bulur. Yarı hastane yarı yatılı okul olan Latham, katı kurallar ve kafa karıştırıcı uygulamalarla doludur; öğrencilerin kahvaltıyı kaçırınca ceza almaları, Fransızca dersinden çakmalarından daha kolaydır.
 
Lane çocukluğundan tanıdığı utangaç ve yalnız Sadie’yle Latham’da karşılaştığında, belalı bir arkadaş grubuna katılmış olan genç kızın esprili, korkusuz ve son derece ilgi çekici bir karaktere büründüğünü şaşkınlıkla fark eder. 
Zaman geçtikçe Lane de Sadie’nin grubunun bir parçası haline gelir. İki genç sonunda hastalıklarının aslında sadece bir başlangıç olduğunu; hastalığın insanın gerçek kişiliğini belirlemediğini ve aşkın, onun ilacı olduğunu keşfedecektir. 
 
“Yaşam, ölüm, korku ve ikinci şanslar üzerine yazılmış bu roman, zekice espriler, mütevazı bir mizah ve dikkat çekici karakterleriyle, kitap rafında durduğu gibi durmayacak.”
VOYA 
 
“Schneider’in hayatı dolu dolu yaşama temasını incelikle işlediği bu kitap, Aynı Yıldızın Altında’nın öncülük ettiği gençlik edebiyatını sevenler için kaçırılmaması gereken bir cevher.” 
School Library Journal
 
“Hastalığa yakalanmış gençlerin belirsiz kaderi ve onların yeni başlangıçlara dair umudu arasındaki denge, okurları oldukça düşündürecek.” 
Publishers Weekly 
 
“Ölümcül hastalıkları ele alan gençlik romanlarının yükselişte olduğu bugünlerde, türün meraklıları ve hüzün dolu bir aşk hikâyesi arayan okurlar için ideal bir eser.”
Children’s Literature
 
Aynı Yıldızın Altında’nın hikâyesine doyamayan hayranlar için bu kitap son derece tatmin edici olacak.” 
Booklist




Yorumum:


Bu tarz kitapları seviyorum. Okuduğum "hastalık" temalı birçok kitap var ve hepsi bende bir şekilde iz bırakanlardandı. Evet, anlayacağınız üzere bu kitapta hastalık temalı bir kitap.

Ben bu tarz kitapları okurken, kitapta anlatılan bir olaydan ziyade o olayları yaşayan insanların ruh halini okumayı ve anlamayı daha çok seviyorum. Bir gün bende hasta olsam acaba psikolojim nasıl olurdu diye düşünmeden edemiyorum. Okuduğum bazı satırlardan yada kahramanın o anki fevri davranışlarından sonra, ben olsam sanırım daha kötüsünü yapardım diyorum ve o an şükretmem için bir çok şey olduğunu farkediyorum.

Bu kitapta da olaydan ziyade o olayı yaşayan karakterlerin analizi çok güzeldi. Bu kitabı sevdim ve bence okuyun.. Belki de size de birşeyler katar..

Lane, tüberküloz hastalığına yakalanan bir genç. 17 yaşında ve başarılı okul hayatını bir anda kenara bırakıp kendisini Latham adlı bir yurtta buluyor. Yarı okul yarı hastane gibi olan bu yerde herkes hasta. Derslerinden başarılı olup olmamaları önemli eğil ama düzenli olarak beslenmeleri ve bol bol yemek yemeleri daha önemli. Lane kendini burada buluyor. Ben okurken, Lane'in isyankar çocuk gibi ortalığı birbirine katacağını düşündüm ama o bence çok olgun bir karakter ve gerçekten akıllı bir insan. Evet, yer yer bu durumdan şikayetçi ama bu duruma sevdikleri ve arkadaşları için katlanmak zorunda olduğunun da farkında..

Sadie, Latham'ın belalı bir grubunda olan kızımız. Zaten kitap Lane ve Sadie'in ağzından anlatılıyor. İkisinin ağzından anlatılması benim hoşuma gitti. Karakterlerin kendi iç dünyalarını okumak ve yaşadıkları duygusal iniş-çıkışları kendi kafamda canlandırmak kitabı daha iyi anlamama sebep oldu. Sandie, çocukluğunda utangaç ve yalnız bir kızken burada tamamen farklı. Sadie'in hastalıkla başa cıkması bence Lane'e göre daha sertti. Kendini içe kapatmak yerine dışa vuruyor ve belki de çığlıklarını böyle duyurmaya çalışıyor.

Kitapta Harry Potter kitaplarına göndermeler vardı ve okurken keyiflendim. Ya ne bileyim Harry Potter bambaşka bir düny yarattı edebiyat dünyasında..

Arkadaşlık,aşk,hayaller.. Herşeyi gördüm bu kitapta. Bazı şeylerin ne olursa olsun kaçınılmaz sona ulaştığını bazı şeylerin ne olursa olsun birlik beraberlik aşıldığını gördüm.. Bu kitabı okuyun derim.. Okuyun!!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder