23 Haziran 2016 Perşembe

E-Kitap Okuyucu: CALİBRO

Selam arkadaşlar,
Malum yaz tatili geldi ve herkes yaz için bir yerlere gidecek. Benim gibi kitaplığında dünyaca okunmamış kitap olanlar için kitap taşımak çok zor. Ben yaz tatilini bir kaç ay Trabzon'da olacağım ve köyde olacağım. Bu yüzden de onca kitabı yanımda taşımama imkan yok. Ayrıca kitapsız da bir gün geçiremeyeceğime göre: düşündüm taşındım. Calibro almaya karar verdim. Hem Babil.com mağazasından indirip okuyabileceğim hem de e-pub şeklinde indirip okuyabileceğim. Bu nedenle sizlerin de merakını gidermek ve biraz da olsa Calibro'yı sizlere göstermek istiyorum.

Evet, Calibro'ları www.babil.com sitesinden alabilirsiniz. Benim aldığım model "Calibro Touch Lux" 459₺ fiyatında. Almak isterseniz çeşitli fiyatlatda çekler alıp Calibro'nuza tanımlatabilirsiniz.

Özellikle Can Yayınları E-Kitap konusunda kendilerini fazlaca geliştirmiş. Ben bu kadar zengin bir altyapıları olduğunu düşünememiştim. Fakat bence Can Yayınları E-Kitapları çok pahalı. Keşke fiyat düşürme yoluna gitseler. Normal kitaplardan birkaç tl ucuzlar. Matbaa ücreti yok kağıt ücreti yok mürekkep ücreti yok! Ama neden normal kitaplarla yarışır bir fiyattalar ben anlam veremedim şahsen.. 

Calibro'yu dün elime aldım ve henüz detaylıca inceleyemedim ama şimdiden işime çok yarayacağı belli oldu. Dün bir kaç sayfa okuyayım dedim ve kesinlikle normal kitaplardan cok farklı yok. Bi kere göz yormuyor ve ben gözlerimin ağrısından kitap okuyamadığım zamanları bilirim. Çok ağrı çeken bir insanım. Calibro'lar özel mürekkep teknolojisiyle gelistirilmiş ve dokunurken bile farklı bir his bırakıyor. Bu çok hoş bir durum.

Calibro'da sevmediğim tek şey açma-kapama tuşu oldu. Ben basarken biraz zorlanıyorum. Tabletin alt tarafında olması ve tabletin alt kısmının hafif kavisli olması açma-kapama tuşunun kullanımını biraz zorlaştırmış bence. Umarım en kısa zamanda yeni çıkanlarda yada model yenilemelerinde üst tarafa alırlar tuşu. Buna da alışırım zamanla.. Suanlık tek sorunum o tuş gibi görünüyor..

Sizlere birkaç resimle Calibro'yu göstermek istiyorum..



Calibro kutusunu açtığınızda sizi bu şekilde bir görüntüyle karşılıyor. Bir adet Usb kablosuyla ve garanti kağıdıyla geliyor.





Kablonuz zarar görür ya da bozulursa Babil.com sitesinden 9.90₺ etiket fiyatıyla ve %35 indirimli olarak alabilirsiniz. İndirim oranları değişir mi bilmiyorum ama etiket fiyatı 9.90₺ kablonun.

Ayrıca isterseniz kılıf ve ekran koruyucu da uygun fiyatlardan temin edebilirsiniz.

Ekran koruyucu 9.90₺, Kılıflar 16.90₺ 18.90₺ civarlarında alabilirsiniz. İndirimli fiyatlarıyla tahmini olarak bu fiyatlardalar..



Açma-kapama tuşu, Micro sd kart girişi ve şarj etme bölmesi alt kısmında bu şekilde. Açma-kapama tuşunun yerini sevmediğimi söylemiştim. Sanırım ona da zamanla alışırım..



Burası da üstten görüntüsü. Zaten Calibro boyut olarak çok büyük değil. Pantolonunuzun arka cebine sığacak kadar bir büyüklüğü var. Boyutunun kücük olması bence çok avantajlı. Her yere taşınabilir kolaylıkla. Ağır da değil.




Elde bu sekilde duruyor ve tutuşu çok zarif. Kolaylıkla okuma sağlanıyor.




Açarken bu şekilde ana ekran yavaşca kayboluyor ve içerik görünüyor. Kütüphaneniz, mağazanız, ayarlar, google derken bir çok özellik karşınıza geliyor.



Ana ekran bu şekilde. İndirilen kitaplar direk kütüphanenizde yerini alıyor.





Okuma sayfaları bu şekilde. Seçici ve güzel. Çift parmağınızla sayfadaki yazıların boyutunu kendinizce ayarlayabilirsiniz.






Ayarlar bölümüne girip kendinize göre yapılandırma yapabilirsiniz.


Mağaza'ya girince istediğiniz kitabı indirebilirisiniz.

Arama butonuyla daha kolay bulabilirsiniz.






İster tamamen satın alırsınız isterseniz de kiralarsınız. 15 günlük kiralama süreleri var ve kitap fiyatına göre 1-3₺ arasında değiliyor kiralama süreleri. Fakat gördüğüm kadarıyla Can Yayınları bünyesindeki kitaplarda kiralama özelliği yok. Onları direk satın alıyorsunuz. 


Evet arkadaşlar, sanırım söyleyeceklerim bu kadar. E-kitap halinde okuduklarımı ve görüşlerimi blogumdaki E-KİTAP sekmesine tıklayarak bulabilirsiniz. Paylaşımlarımı yaparken E-KİTAP etiketini kullanacağım. Sizin için de benim içinde güzel olur. Yazın bol bol e-kitap pkuyacağım gibi görünüyor. Tabiki bol bol kitap alacağım gibi de görünüyor.. Kitapsız olmaz.. Kitapları koklamam da gerekli.. Herkese iyi günler dilerim. Umarım biraz da olsa yardımcı olabilmişimdir..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder