30 Kasım 2016 Çarşamba

Sonsuzluk Ölüsü-Charlaine Harris

Tanıtım:


Kitabın adı: Sonsuzluk Ölüsü
Orjinal adı: Dead Ever After
Yazarın adı: Charlaine Harris
Yayınevi: Artemis
Baskı: 1. Baskı Ekim 2016
Alınan tarih: 17 Kasım 2016(Tüyap)
Fiyatı: 22₺
Sayfa: 425
Seri sıralaması: 13 (son kitap)
Puanım: 3/10


Arka kapak:


Efsane seri sona eriyor. Bizi de götür Sookie, bizi de götür!

“Bu romanlara âşık oldum… Harris’in yarattığı dünyanın komikliğine, seksiliğine, romantikliğine ve korkunçluğuna bayılıyorum.” 
- Alan Ball, Altın Küre ödüllü televizyon fenomeni HBO dizisi TRUEBLOOD’ın yaratıcısı

Bon Temps kasabasında birçok sır var. Bazıları Sookıe’nin en yakınlarını yok edebilir. Bazıları da kalbini...

Yakın zamanda yaşadıkları korkunç olaylardan sonra Sookie ve Sam, dikkatlerini bara vermekte zorlanıyor. Buna rağmen eski çalışanlardan Arlene gelip işini geri istediğinde Sookie’nin ona hayır demesi zor değil. Ne de olsa Arlene, zamanında Sookie’yi öldürmeye kalkmıştı, değil mi?

Sookie’nin Eric Northman’la ilişkisi sallantıda. Eric ve vampirleri, mesafelerini ve sessizliklerini koruyor. Sookie ise bu sessizliğin sebebini öğrendiğinde tam anlamıyla yıkılıyor.

Bütün bunlar yetmezmiş gibi, Arlene’in öldüğü ortaya çıkınca Sookie cinayet şüphelisi olarak tutuklanıyor. Aleyhindeki kanıtlar sağlam olsa da Sookie’nin pes etmeye niyeti yok. Ölü ya da diri, bütün arkadaşlarını toplayıp Arlene’in ölümünü aydınlatmak zorunda. Tek bildiği, olaya iki gizemli adamın karıştığı. Ve Sookie olayı araştırırken geçmişin intikamını almak isteyen birden fazla düşmanı olduğunu öğreniyor.

Bon Temps’ta hiçbir şey göründüğü gibi değil: Gerçek denilen, inandırıcı bir yalan. Adalet denilen, daha fazla kan. Ve aşk denilen, en büyük dram.




Yorumum;


13 kitap. 13 efsane kitap. En efsane seri.. ve artık son geldi...

Bizi de götür Sookie bizi de götür!! Ahhh bu seri benim için o kadar kıymetli ki! Mesela ilklerimden birisidir. İlk serilerimdendir. Seri kitap okumayı lise dönemlerimde sevmezdim ve bu seri bana bunu aşılayan serilerden birisi olmuştur. 13 kitap ve ben bu seriyi tahmini olarak 8-10 yıl önce başlamıştım. İlk bir kaç kitabı çıkmıştı ben başladığım zamanlarda. Sonra, ardı ardına her çıkan kitabını aladım. İlk 11 kitap dehşet süperdi benim için. 12 de biraz yavan bir tat kaldı damağımda. 13 ise o eski şahane anlatımla başladı..

Bu satırları ve yorumumu yazarken tamamen okuma halinde aklıma gelenleri size aktarıyor olacağım. Kitabı sevdim diyip bir andan nefret cümleleri kurarsam, anlayın ki okurken beni deli gibi sinirlendiren bir şeyler oluyor. Zaten spoiler vermeden sizin de hevesinizi kırmadan yorumu girerim..

Bu 13. Kitap ve serinin son kitabı. Öncelikle ben bu seriyi okurken hep Sookie'nin ölmesini ve vampir olmasını hayal ederdim. Yazarın nasıl bir son yazdığını elbette bilmiyorum ama benim kafamdaki son buydu. Hatta belki şöyle de olabilir. Sookie artık düşmanlarını kazanana kazana kendini bilmem kaç yıl sonra bir çöplükte de bulabilir.. ihihihi şaka şaka.. o kadar da kötü bir son yazılmamalı? Acaba yazılmış mıdır? Bilinmez. Okuyup göreceğiz elbette:)

Bu arada bir dipnot gibi araya girmek istiyorum. Bu seride sevmediğim tek nokta ciddi ciddi yayınevi kaynaklı mı artık yabancı baskısından dolayı mı bilmiyorum ama... yahu ben hayatımda bu kadar dengesiz ve bu kadar birbiriyle alakasız kapaklar görmedim. Kitaplar beyaz  başladı. Siyah devam etti. Kitaplıkta duruşları beni bir sinir ediyor ki anlatamsm yani! Cidden sinirimi bozuyor. Sonra sırtlarının yan yana geldiklerinde çıkan o görüntü de ayrı sinir kaynağı.. bazıları yaldızlı bazıları yaldızsız, siyah beyaz baskıları söylememe gerek yok derken üzerine bir de son üç kitabın sırtındaki yazarın adının olduğu yerdeki kırmızı şerit.. bakın igreti olmamak elde değil. Gördükçe tepem atıyor:( Neyse bu kadar dırdır yeterli bence.. Çok yordum kendi yine...

Kitap 13. Kitap ve siz önceki kitapları okumadıysanız sizin için spoiler olabilir yorumum. Bu nedenle isterseniz yorumumun devamını okumazsınız..

________Sookie Stackhouse_________

Kitap ciddi anlamda yüksek bir tempoyla başladı ve bu sefer Sookie'nin başı ciddi bir belaya bulaşmak üzere.. Şeytani güçlere bulaşman eksikti be güzelim yaaaa:) Bi sakin günün gecen olmayacak mı be:)

Bu seride en en en sevmediğim karakter Tara. 13 kitaptır beni hiç hayal kırıklığıma uğratmadı. Sevgimi asla kazanamadı. Teşekkürler Tara. Keşke olmasaydın.!? Gerçekten tüm seriyi düşününce, okumaktan en az keyif aldığım karakter o ve onunla olan diyalogları okumak beni öyle yoruyor ki! Onun olduğu bölümler sanki okumakla bitmiyor.. Nefretlik bir durum cidden. Hiç sevmiyorum onu. Dizideki Tara'yı da sevmiyorum. Kitaptakini zaten sevmiyorum..

Sookie ve Sam'in önceki kitapta başına gelenler ve Sookie'nin Sam'i ölümden döndürmesinin ardından iki karakter de adaptasyon sorunu yaşıyorlar. Barla ilgilenmek zorundalar ama bir yandan da hayatlarında olanlarla mücadele etmek zorundalar. Sookie ise Eric'in onunla yeniden yakınlaşması için can atıyor. Çünkü Sam'in kurulması, yani onun kurtulmasıma sebep olan o -iksir mi desem ne desem- işte o, Eric için büyük bir nimetken bir anda elinden uçup gitmesi onun için zor bir durum oluyor. Ama bu Eric, o her zaman Sookie için var değil mi?

Bu arada araya bir dipnot olarak yine girmek istiyorum. İlk kitaplarda sürekli olarak Bill Bill Bill diye sayıklayan Sookie ve her zorluğunda yanında olan Bill'in bir anda seride geri plana atılıp hatta bazen ismini sadece birkaç kere okumamız -yani tüm seri genelinde- beni sinirlendiren bir diğer nokta olmuştur. Her zaman Bill ve Sookie varken, hatta kitapların adı bile "Bir Güneyli Vampir Serisi" iken bir anda "Sookie Stackhouse Romanı" ilavesi eklenmesi de benim canımı sıkan bir diğer husustu. Bu seride, hakkı en çok yenen karakter benim için tartışmasız Bill olmuştur... evet devam edeyim...

Arlene'in ortaya çıkması ve sonrasında öldürülmesi olayları bir anda karmaşık hale getiriyor. Her zamanki gibi durum Sookie'nin başına patlıyor. Belaçeker kadın resmen:)

Şimdi kitapla ilgili youmumu yapmak istiyorum. Yorum derken, artık kitapla ilgili net olarak düşüncelerimi belirtmek istiyorum...

Kitap ilgili ilk görüşlerim çok güzeldi. Kitap şahane başlamıştı ki bunu da yazmıştım sizler için. Fakat kitap tam bir felaketti. Kahroldum. Bu kafar sevdiğim bir seri nasıl olur bu kadar basit şekilde biter ve bu kadar meraksız ve bir sürğ soru işaretiyle son bulur. Sanki kitabın devamı var da 14. Kitap gelecekmiş gibi.. En sevdiğim serinin sonu benim için hayal kırıklığı oldu ve ben yıkıldım:( Daha fazla yorum yapmak istemiyorum. Bu kadarı yeterli!

3 yorum:

  1. bilmiyorum bunu okucak mısın ama kaç gündür bu seriyi bitirmiş birini arıyorum hayal kırıklığımı paylaşmak için o ne saçma sapan bir son öyle ya zaten serinin en başından sam-sookie aşkı istediğini biliyordum.Yazarın ama en azından 1-2 yıl ileri falan gitseydik yada eric in düğününü görseydik bari bill e gelince eric ile ödeşmek için sam e olanı anlattığı bölüm o kadar iğrençti ki ben ilk kitabı bill için okumuştum orada düştüğü duruma çok içerledim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ben seriye başladım ama eğer seriyi bitirdiyseniz spoi verebilir misiniz kiminle oluyor sonunda

      Sil
    2. Merhaba ben seriye yeni başladım acaba okuduysan sonun da kiminle olduğunu söyleyebilir misin.

      Sil