3 Eylül 2016 Cumartesi

Suçlu-Magali Wiener

Tanıtım


Kitabın adı: Suçlu
Yayınevi: On8
Sayfa: 284
Fiyatı: 18₺
Puanım: 8/10


Arka kapak:

“Bir bütün olmuştuk. Mükemmel uyum. Her şey yolundaydı. Son derece yolunda. Tam istediğim gibi. Küçük, tatlı bir ölüm. Kalbinin kısacık durduğu, sana kendini canlı hissettiren o an. Bana hayat veren rüzgârda titreyerek, uykuya daldım. Gülümsüyordum. Tamamlanmıştım. Erkektim.”


Bir konser. Âşık olduğu kızı dinlemeye giden bir delikanlı. Yüzücü, okulunda başarılı. Kız, solisti olduğu grubun şarkılarını söylerken, delikanlı da onu büyük bir sevgiyle dinliyor. Konserden sonra birlikte yürüyorlar. Gece. Biraz sarhoşlar. Bir parka girip çimlere oturuyorlar. Kız yorgun olduğunu söylüyor, çimlere uzanıyor. Delikanlı, kızı öpmeye başlıyor. Sevişiyorlar. Çimlerin üzerinde uyuyorlar. Delikanlı evine geliyor, çok mutlu. Âşık olduğu kızla sevişti. Kapı çalıyor. Polis. Delikanlı, tecavüz suçlamasıyla karakola çağırılıyor…

Parkta yaşanan bir gecenin ardından hayatları paramparça olan iki genç insan, Magali Wiéner’ın kaleminde adaleti arıyor. Evet ve hayırın sınırı nerede başlayıp, nerede bitiyor? Yaşamları derinden sarsan soruların peşinde uzun bir sorgu, bir yanıt arayışı.


Yorumum:


Şuan bu kitapla ilgili düşüncelerim çok karmaşık. Kitabı sevmekle nefret etmek arasında gidip geliyorum. Okuduğum satırlar beni dehşete soktu. Bir insanın hayatı bir gecede nasıl kararırmış! Bunu görmek dehşet bir durumdu benim için.. Sevdiği kızla yaşadığı bir gecenin ardından, sabah uyandığında ona tecavüz ettiğini söyleyip şikayet edilmesi üzerine kahramanımızı çok korkunç günler bekliyor. Aşk ve şiddet arasındaki fark nelerdir!? Genç bir erkek için aşk nedir? Genç bir kız için aşk nedir? Peki sevgi bu iki cinsiyet arasında nasıl farklılıklar gösterir?

Kahramanımızın yaşadıklarını okurken ben bazı kelimeler arasında boğuldum. Bazı kelimelerin altından kalkamadım. Ağır bir kitaptı. Beynim uyuşmaya başladı şuan. Kendimi toparlamam gerekli..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder