15 Ağustos 2016 Pazartesi

Yaşlı Adam Ve Deniz- Ernest Hemingway

Tanıtım


Kitabın adı: Yaşlı Adam ve Deniz
Orjinal adı: The Old Man and The Sea
Yazarın adı: Ernest Hemingway
Yayınevi: Bilgi Yayınevi
Sayfa: 60
Baskı: Nisan 2015
Özellik: E-kitap
Puanım: 8.5/10


Arka kapak:


Yaşlı bir Kübalı balıkçının açık denizde Gulf Stream’e kapılmış olarak dev bir kılıçbalığıyla olan can yakıcı mücadelesi son derece sade ve kuvvetli kelimelerle anlatılıyor. Bu hikâyesiyle Hemingway, yenilgiye karşı cesaret, kayba karşı şahsi başarı temasını kendine has modern üslubuyla yeni baştan heykelleştirmiştir.


Yorumum:


Kitabı çok beğendim. Aslında başlardaki hızı yoktu ortalarından sonra biraz daha yavaşladı ama bu sevgimi eksiltmedi.
Kitap isminden de anlaşılacağı gibi yaşlı bir adam ve deniz sevgisini anlatıyor. Balıkçılık yapan bu adamın hikayesini okumak çok keyifliydi. Adamın yardımcısı olan çocukla olan diyaloglarını okumak daha da keyifliydi. Sanırım ihtiyar, denize açıldıktan sonra çocuğun yanında olmaması kitabı biraz daha gözümde sakinleştirdi. Çocuğun anlatımı, saflığı.. ihtiyara olan inancı çok güzeldi. İhtiyarın da çocuğa olan sevgisi ve ona öğretme, eğitme isteği da çok güzeldi. Ben kitabı çok sevdim. Bence bu kısa kitabı alın okuyun. Ben e-kitap olarak okudum. Çok memnun kaldım. Yazarın Çanlar Kimin İçin Çalıyor adlı kitabını da okuyacağım..
Şimdi gideyim de başka bir kitap daha okuyayım. Bu güzel kitabı yarılamıştım bugün de kalan yarısını okudum. Bugün birkaç yorum daha girmeyi planlıyorum☺️


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder