19 Ağustos 2016 Cuma

Tandem-Anna Jarzab

Tanıtım


Kitabın adı: Tandem
Orjinal adı: Tandem
Yazarın adı: Anna Jarzab
Yayınevi: Pegasus
Baskı: 1. Baskı Temmuz 2016
Alınan tarih: 1 Ağustos 2016
Seri adı: Çoklu Dünyalar Serisi
Seri sırası: 1. Kitap 
Fiyatı: 29.90₺
Sayfa: 432
Puanım: 8.7/10



Arka kapak:

16 Sasha Lawson’ın tek bildiği hayat, küçük ve sıradandır. Çocukluğunda, büyükbabasının anlattığı, tıpkı onun gibi görünen kızların farklı hayatlar yaşadığı paralel dünya hikâyelerine bayılmıştır. Ancak böyle dünyaların gerçek olduğuna asla inanmamıştır. Tabii, kendini o dünyalardan birinde bulana kadar…
 
Bu paralel evrende bir savaşı önlemek için, benzerinin, yani evlendirilmeden önce ortadan kaybolan bir prensesin hayatını yaşamalıdır. Sasha herkesi kandırmayı başarırsa evine dönecek, başarısız olursa bu kızın hayatında sonsuza kadar kapana kısılacaktır. Zaman hızla tükenirken, kendini iki dünya, iki hayat ve aşkı için mücadele eden iki genç adam arasında bulur;  biri onun sırrını bilmekte, diğeriyse onun başka biri olduğunu sanmaktadır.
 
Çoklu Dünyalar serisinin ilk kitabı Tandem, kimsenin ve hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığı paralel evrenlerde geçen, sürükleyici ve destansı bir hikâye.
                                    
“Paralel evrenler, seksi kötü ikizler ve nefes kesici maceralarla dolu, büyüleyici bir dünya. 
Eğlenceli olduğu kadar bağımlılık yapıcı!” 
MARIE LU, New York Times çoksatanı Efsane üçlemesinin yazarı
 
“Zekice ve heyecan verici… Her sayfası bir keyif. Sasha’nın romantik ve macera dolu hikâyesine bayıldım. Devamını sabırsızlıkla bekliyorum!” 
ALLY CONDIE, New York Times çoksatan yazarı
 
“Jarzab, paralel dünya konseptinde başarılı ve keyifle okunan bir öykü kaleme almış.”
Kirkus Reviews
“Jarzab okurlarından cazip ve güven verici bir sözle ayrılıyor: ‘Son değil; sadece başlangıç.’”
Booklist




Yorumum:

Seri kitapları her zaman sevmişimdir. İstisnai seriler hariç tüm serilerim favorilerim arasındadır.. Seri kitapları sevmemdeki en temel nedenlerden birisi de, devamlarının gelmesi ve devamları geldiği için de bir grup insan tarafından sevilmiş olmasıdır. Sevilme potansiyeli yüksek kitaplar benim için seri kitaplar.. Bu nedenle de büyük bir beklentiyle başladım bu kitaba ve kitabı çok sevdim. Zaten böyle farklı kurgulu kitapları seviyorum ayrıca kitap çoklı evrenlerle alakalı ve evren denilince aklıma gelen ilk seri şüphesiz ki favori serilerimden olan Telepati Serisi.. Doctor Who hayranı biri olduğumu da es geçmemem lazım..
Tüm bunları sevdiğime göre bu kitabı da sevmemem olanaksızdı ve tabiki de bu kitabın devamını buram buram beklemeye başladım. Kitap, daha çıkalı bir ay olmadı ve ben ikincisini nasıl bekleyeceğim aklım şaştı:(

Kitapta bazı klasik olgular vardı ama bunlara alıştım artık. Çoğu kitabın ana teması olmak zorundalarmış gibi bize onları empoze ettiler resmen. Bkz 16 yaş.. Valla bu duruma illet olmuyo değilim. Bkz bir grup isyancı ve bunlara karşı çıkanlar..

Neyse ben yorumuma geçeyim kendime geleyim en iyisi..

16 yaşındaki Sasha. Liseli kızımızın sakin bir hayatı var ve okul ev arası normal bir yaşamı. Dedesi ile yaşıyor. Annesi ve babası ölmüş. Dedesi onu çok seviyor ce bir fizikçi. Adam bildiğiniz fizikçi. Hani şu korkulu rüyamız olan fizik. Hee işte tam olarak ondan:) Bu ayrıntı kafama takıldı çünkü fizikten nefret eden birisiyim...

Dedesinin paralel evrenlerle ilgili hikayelerini çok seven Sasha, bunların gerçek olmadığının da farkında.

Mezuniyet balosuna okulun en yakışıklı ve asla bana bakmaz dediği bir oğlan tarafından davet ediliyor ve onunla beraber baloya gidiyor. Fakat olaylar Sasha'nın asla hayal edemeyedeği bir noktaya varıyor..

Gözlerini açtığında kendisini tamamen farklı bir evrende ve tehlikenin göbeğinde buluyor. Bu evrende bir prensesin yerine geçmek zorunda ve bunu yapması için sadece 6 günü var!

Kitabın ilk yarısından sonra artık Sasha'nın rol yapma bölümleri geldi ve ben o bölümleri okurken biraz da olsa sıkıldım. O bölümleri daha aksiyonlu daha hareketli bekliyordum. Kitap bu konuda biraz uzatılmış geldi bana..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder