30 Ekim 2015 Cuma

Cinder- Marissa Meyer

Selamlar arkadaşlar,
Az spoiler vermeye çalışarak sizlere kitaptan bahsetmek istiyorum. 

Evet Cinder.. Külkedimiz.. Gelecekte kurgulansa nasıl olurdu acaba? Sorunu yazar bize harika bir şekilde yanıtlamış:)
Okuduğum en iyi kitaplardan biriydi. Öncelikle bunu belirtmek istiyorum. Bu arada klasik bir külkedisi masalı okuyacağınızı sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Bu masalımızda androidler ve insanların yan yana olduğu bir dünyada, Cinder bir mekanik ustası ve  sayborg adlı bir varlık. Varlık mı yaratık mı ne denilir bilmiyorum:)
Ortalıkta bir veba salgını var ve bu salgından kurtulmak için çare henüz bulunamamış. Cinder'in üvey kardeşi de vebaya yakalanıp karantinaya alınınca,üvey annesi Cinder'i gönüllü olarak( ne gönüllüsü be zorla bildiğin) denek olarak kullanılmak üzere görevlilere teslim ediyor.( Veba hastalığına çare bulmak için sayborglar kullanılıyor) Hem ondan kurtulacak hem de para kazanacak. Bir taşla iki kuş vuracak..
Cinder istemese de zorla denek olarak testlere alınıyor.
Doktor'un araştırmaları ve yardımıyla o kadar ilginç şeyler ortaya çıktı ki ben okurken acıkcası çok şaşırdım ve çok sevdim. Prens Kai'nin üzerinde oynanan oyunlar ve Aycı'dan gelen prensesle evlenek zorunda bırakılması da çok güzel kurgulanmıştı. 
Çok konuştum ya ben yorum yaparken çok spoi veriyorum sanırım. Bunu da zamanla düzelteceğim. Beni affedin bu konuda.
Bu arada Cinder kitabı bence tam bir bilimkurguydu. Şahane bir anlatımı ve olayları bütünleştirmesi vardu. İkinci kitapta neler olacak çok merakla bekleyeceğim. Şimdilik hepinize iyi günler diliyorum😘🙏🏻
Kitabın adı: Cinder
Yazarın adı: Marissa Meyer
Orjinal adı: Cinder

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder