30 Ağustos 2017 Çarşamba

Sherlock Holmes hakkında Düşüncelerim

Şimdi bu postu neden mi atıyorum. Nedense birazcık Sherlock Holmes hakkında konuşasım geldi. Bunun sebebi ise, şuan okuduğum Sherlock'un Kadınları kitabı. Onun postunda da konuşacağım ama şuan birazcık klasik Sherlock kitapları hakkındaki düşüncelerimi yazmak istiyorum.

Sherlock'u tanımayan yoktur. Zeki dedektifimiz. Olaylara bakış açısı hepimizin hayran olduğu bir durum değil mi? Evet. Gelelim kitaplarına. Mesela ben, deliler gibi Sherlock aşığı olarak özellikler Martı Yayınları'ndan çıkan beş kitaplık serisini uzun zaman önce okumuştum ve yalan söylemeye gerek yok. Hiç tatmin etmemişti beni. Çünkü o mükemmel hikayeler nedense bana fazlaca kısa gelmiş ve hızla çözüme ulaşmışlar gibi hissettirmişti. Şuan okusam neler hissederim bilmiyorum ama şuan düşününce kafamda bıraktıkları his pek güzel değil. Evet. Sherlock'u her zaman sevmişimdir ama Doyle'in kaleminden çıkan o muhteşem kitaplar, benim için hızlandırılmış hikayeler bütünü gibiydi. Bu yüzden üzgünüm. Mesela, hala düşünüyorum ve Sherlock'un o kitaplardaki karakteri bir türlü gözümde canlanmıyor. Sıkıyor beni bu durum evet.

Gelelim Doğan Egmont Yayınları'ndan çıkan Sherlock, Lüpen ve Ben serisindeki Sherlock'a. Evet. Kesinlikle favori Sherlock'um o. Çünkü kitaplar İrene Adler adlı yazar adıyla yayınlandı ve İrene'i hepiniz tanırsınız elbette. O seride de Sherlock, Lüpen ve İrene'in maceralarını okuyoruz ama küçük hallerini. Çocukluklarını ve nasıl bugünkü hallerine geldiklerini okuyoruz. O serideki Sherlock, kesinlikle daha keskin, daha mükemmel ve kesinlikle yazarın kaleminden bu üçlünün karakterini net şekilde çözüyorsunuz. Esas yazar kim bilmiyorum. İrene Adler adıyla yayınlanıyor kitaplar ama orjinal yazarın adı nedir bilemiyorum.

Gelelim Sherlock'un Kadınları kitabına. Kesinlikle mükemmel ötesi bir his bıraktı içimde. Her karakter baskın ve her karakteri sonuna kadar analiz ediyorsunuz kitapta. Yazarın anlatımı çok orijinal ve karakterler de orijinal yazarın elinden çıkmış gibi. Hatta bence daha da iyi. Bu yüzden kitabı şuan okurken hop oturup hop kalkıyorum ki kitap Bayan Hudson'ın ağzından yazılmış. Onun da zekasını okumak ayrıca keyifli.

Kitabı okurken en sevdiğim kısmı da Sherlock Holmes dizisini izlerken hissettiğim o heyecan hissi sürekli karnımda gezindi. Steven Moffat'ın zekasından çıkan o dizinin devamını izlermişçesine kitabı okuyorum. Gerçekten öyle zekice yazılmış ki! Bayıldım. Tek kelimeyle bayıldım kitaba. O kafamdaki Sherlock ve arkadaşlarının zekası buram buram insanın içine işliyor. Seçilen cümleler bile o kadar güzel ki. Kitabı tamamen bitirip yorum yazdığımda neler yazacağım bende fazlaca heyecanlıyım gerçekten:)



1 yorum:

  1. YouTube.com Videos - YouTube
    Videos on YouTube are available, updated daily and include popular videos that people use to Videos youtube mp3 in YouTube YouTube. YouTube.com Videos in YouTube.com Videos in Youtube.

    YanıtlaSil